Apple presenterar iPhone 18 Pro-serien

Är ju milsvidd skillnad mellan iPhone 18 Pro och Duo när det gäller kameran

Jo han tog upp den variabla linsen på iPhone 18 Pro serien och menade att det var onödigt på en mobil i och med att sensorn är så liten. (Kanske därför Samsung också tyckte det var onödigt på kommande mobiler?) Mer nytta i en systemkamera. Men samtidigt så är det svårt att veta innan man kan testa.

Så en öppen fråga än så länge.

Samsungs variabla bländare var rätt så begränsad med bara två lägen. Apple har fyra.

Okej där ser man. Skall bli intressant att se hur den presterar i praktiken

Om man vill byta in sin 17 Pro, hur går det till? Måste man åka till Apple Store eller kan man göra det digitalt och så får man en glad eller sur överraskning av priset de erbjuder? Känner ett visst behov av att köpa något och kom då på att man kan ju sälja sin gamla... Men familjeråd vid middagen ikväll om någon behöver min nuvarande...

Har du kollat vad Carla bjuder?:joy:

Så mycket pengar behöver jag inte..:sweat_smile:

Det kan bli överraskning om du skickar in den, och det tar längre tid. Det har jag bara orkat med en gång. Så fick jag först vänta på att få hemskickat en speciell kartong att lägga grejerna i.

Går du till Apple Store så tittar dom direkt och kör lite tester och hummar lite. Sen är det klart. Har gjort det flera gånger.

När skulle de nya komma till butik?

18e. Nästa fredag.

23e oktober om du ska ha Duo

Ska du inte skicka den neråt i familjen?

De betalar för dåligt. :joy:

Familjemiddagen ikväll bestämmer det..:grin:

Duo känns helt kall för mig. Bär hellre en 18 Pro och en iPad mini med mig.

Duon går bort här också. Var lite sugen innan eventet och avsaknaden av FaceId gjorde att intresset sjönk som en sten. Sen är priset lite väl i överkant, även om man har råd så känns det långt ifrån vettigt.

I ett par tidigare jobb har jag flugit mycket och då kanske en Duo hade fyllt en funktion. Ihopvikt när man är på språng och uppvikt i baren..:smiling_face_with_sunglasses:

Jag skulle också behöva en uppvikt ibland då synen inte är vad den har varit men som sagt Apple har lite att jobba på för att få med mig på tåget.

Löser inte glasögon det problemet? Jag ser inget als på nära håll utom glasögon, men med dem ser jag som den 35-åringen jag ser ut som..:nerd_face::sweat_smile:

Jodå glasögon fixar biffen men en större skärm hade ju inte varit fel ändå.

Men du kör Pro inte Pro Max?