Apple pencil? Hur är den? Gen 1? Gamla frågan: (Remarkable 2 )

EDIT
Blir för dyrt med Remakable. Kan en Apple Pencil vara något att anteckna med? Se tråden längre ner.

Old : Jag har varit sugen på en Remarkable platta ända sen första generationen kom. Nu börjar jag bli riktigt sugen. Jag gillar att skriva och tycker det vore så nice att kunna få handskrift digitalt. Både anteckningar via jobb, egna reflektioner som dagbok, mål, planering mm
Nån som har en sån och in ge omdöme om den är värd att införskaffa?

Jag har ingen erfarenhet av just den produkten men kör med en iPad och Apple Pencil. Måste säga att det är fantastiskt smidigt att kunna ta anteckningar med penna och platta. Bara en sådan sak att man kan flytta om och ändra storlek på text och figurer är oerhört smidigt.

En sak som kan vara värt att kolla upp är om Remarkable kan konvertera även svensk handskriven text till digital. Det är något jag saknar i den anteckningsappen (GoodNotes) jag använder på iPad.

1 gillning

Vid närmare koll blev det en ganska dyr sak. Inte 3500 som jag tänkte. Skal och penna så är man uppe i över 5k. Så det känns liten overkill. Hade jag antecknat flera timmar om dagen kanske.
Då undrar jag om det är värt att köpa en Apple pencil? Jag har en Ipad pro 10,5 tum som bara klarar gen 1.

Finns de nån bra app likt det som finns på Remarkable som kan tyda en a kråkfötter på svenska?

Nebo klarar svenska men saknar funktioner och är inte lika smidigt som till exempel GoodNotes.

Roligt för övrigt att den saluförs som papper 2.0 utan att skicka med en penna :sweat_smile:

1 gillning

Testat Notability? Vissa ställen står att den klarar svenska? Apples anteckningar klarar inte svenska?
Remakable klarar svenska såg jag.

Nix, men såg att det var rea nu så det fick bli ett köp. Har inte IPaden tillgänglig nu men ska testa när jag fått fatt på den :slightly_smiling_face:

Jag kör Nebo. Den klarar svenska :sunglasses: