Apple Pay kommer bli ännu smidigare

Från sajten:
Apple Pay kommer bli ännu smidigare | Teknikveckan


image

Apple Pay är ju bra smidigt på många sätt när vi betalar i butiker och på nätet, men när det kommer till parkeringsautomater, elsparkcyklar och mycket annat behöver vi fortfarande gå via deras appar.

Under en konferens i Las Vegas tidigare under månaden var Jennifer Bailey från Apple uppe på scenen och pratade om Apple Pay och dess kommande funktioner. En av dessa som kan komma att ändra allt är möjligheten att betala med Apple Pay via en speciell NFC-tagg. Detta betyder att om du kommer till en parkering och den nya NFC-taggen finns så kan du direkt betala utan att behöva ladda ned någon app. Samma sak gäller om du ser en elsparkcykel på stan så kan du bara scanna taggen och åka iväg – utan att ladda ned någon app.

Vi lär med största sannolikhet höra mer om detta på WWDC som drar igång om ungefär tre veckor.

Via Macrumors

 

3 gillningar

Japp, gör de bättre!!! :slight_smile:

De finns ju där , ge oss bara !!! Hur svårt ???..

1 gillning

Apple ska bara hålla på att krångla till det, släpp skiten ba!!!

Jaa :unamused:

1 gillning

Härligt…
Har applepay i sverige alla banker nu?

1 gillning

Nope, bara Nordea, klarna och mån till tror jag…

1 gillning

Tyvärr så har Amex väldigt dåligt stöd för Pay. Funkar typ på 3-5 olika butikskedjor i Sverige.

1 gillning

pinsamt dåligt.

3 gillningar

så applepay är en flopp i sverige

Flopp skulle jag inte säga men gått lite väl segt.

1 gillning

Eftersom valmöjligheten finns så är det ingen flopp. Fanns ingen möjlighet att använda det så vore det en flopp.

Nä … bara segt likt apple …

Hur menar du?

Tråkigt. för det är ju en sjuktsmidig tjänst.
Alla i min familj använder det dagligen.

1 gillning

Succe skulle jag säga!!!

Va ju bara byta bank, eller koppla till Klarna…

2 gillningar

Kan du läsa? Du kan använda Apple Pay om du ansluter dig till dom banker/kreditbolag som finns tillgängliga. Enkelt

Känns ju lite dumt att byta bank för att få använda applepay.

Du behöver inte byta bank. Skaffa ett bensin eller Klarna kort. Klart. Valmöjligheten finns så ingen flopp.

3 gillningar