Apple Music's Spatial Audio kommer till Mercedes-Benz

Från sajten:
image

Apple och Mercedes-Benz berättar idag att Apple Music’s Spatial Audio kommer till flera av Mercedes-Benz bilmodeller så det blir ännu trevligare ljud när man kör runt.

Spatial Audio är en funktion som gör att musiken upplevs som tredimensionell och det är nästan som att sitta på en live-spelning när man har funktionen igång. Nu kommer funktionen vara integrerad i Mercedes-Benz infotainmentsystem MBUX och det är en rad kärror i deras flotta som får ta del av rumsligt ljud som funktionen heter på svenska. Bilmodellerna som är först ut är Mercedes-Maybach-modellerna, EQS, EQS Suv, EQE och S-klassen.

Spatial Audio is revolutionizing the way artists create and fans listen to music, and it’s an experience that is impossible to explain in words; you have to hear it for yourself to appreciate it. Together with Mercedes-Benz, we now have even more opportunities to bring wholly immersive music to our subscribers all over the world.

Användare som har en av bilmodellerna ovan kan redan idag aktivera funktionen i sina bilar och njuta av konsertliknande ljud när de brummar runt i sina fina bilar.

Via pressmeddelande

1 gillning

Så detta är inget för @xms67 då han sällan kör runt? :joy::joy:

Men nej, jag vill att ljudet från musik låter så som producenten tänkt att det ska låta.
Inget surround, loudness eller Spatial Audio ska förstöra. :slight_smile:

1 gillning

Då stänger du helt sonika av rumsligt ljud så slipper du =)

1 gillning

Det är nästan så man borde gå över till grannen och fråga om man får testa hur det låter.
Han fick nyligen sin EQS 580 4 Matic. En bil jag inte skulle säga nej till. :money_mouth_face:

1 gillning

Jag är en man som åker från A till B. Och till C. Ibland även till D. Det kan hända att jag stannar på B, C eller D. Skulle aldrig ”köra runt” som en Sibylla(Leons) raggare. Alla dessa ”Spatial Audio” varianter är för de som åker till Leons och tar vanlig senap på korven!
:sunglasses::sweat_smile:

3 gillningar

Tänk om de hade en dålig dag på jobbet?

Musik låter ju även olika beronde på var du spelar den. Kan bara jämföra min frus bil och min. Ljudanläggning låter helt olika i dom bilarna.
Så att det skall låta som producenten tänkt faller ju ganska platt som argument. :man_shrugging:

Vem har bäst ljudanläggning?

Min 12 år gamla V50.:nerd_face:
Köpte till bättre ljud i den. Djup bas och bra balans. Medans fruns Kia (som stoltserar med Harman Kardon) har ett vasst ljud och inget djup.
Skulle säga rent av dåligt ljud. :-1:t3:
Två helt olika ljudbilder i dom bilarna.

Annars kan jag se din hustru framför mig headbanga till någon aggressiv dödsmetall när ingen ser.

1 gillning

Japp och halsar några öl. :joy::joy:

1 gillning

Du kan inte ha mer fel!:joy::joy:

Det låter mer så här. :loud_sound::loud_sound:

Tycker de flesta försök till ” rumsligt ” ljud i bilen förstör ljudbilden.

1 gillning

Rumsligt eller rumsrent?:joy::joy: