Apple limiterar Netflix - krig

Jag blir så trött Apple ibland. Det går nu t.ex inte att airplay ljud direkt i Netflix-appen utan man måste gå till menyn och välja homepod som källa istället för att dra ner menyn när man kollar om något och då välja sin ljudkälla.

Det går förövrigt inte att airplay något från telefon eller iPad för den delen heller.

De verkar göra allt för att förstöra för Netflix nu som ej ville gå med i deras tv+

USELT, Apple

Airplayar Appleanvändare Netflix i stor utsträckning idag? Jag kör allt via Apple TV.

Jag gör inte det heller men får inte ut ljudet till homepodsen.

Menyn som man drar ner och väljer “homepod” som ljudkälla finns inte längre.

Man måste ut i Apple TV menyn och ändra det varje gång.

1 gillning

Ahh då är jag med, ja fyfan det där är ju helt värdelöst.

1 gillning

Jag trodde det var något fel på min app tills att jag läste macrumours nu.

Blir så jävla less på Apple.

1 gillning

Ja jag är glad att jag inte körde HomePod som tvljud utan hoppade på Sonos istället.

1 gillning

Så Apple för två krig just nu

vs Spotify (för att gynna Apple Music)
vs Netflix (för sitt jävla TV +)

Sorry för min rant. Älskar och pratat alltid väl om Apple men nu är jag fan förbannad.

1 gillning

Fast är det verkligen Apple som skapat begränsningen i detta, jag tror att det är Netflix, de har ju sagt att inte vill vara en del av Apple TV och att de ska satsa mer på att ”better protect its content” och sagt “We want to have people watch our shows on our services,”

1 gillning

Ja ja vet inte va man ska tro , men de ju inte helt otroligt om de skulle va så…

Fast det är ju Netflix som tagit bort det, inte Apple :slight_smile: Allt enligt artikeln du länkade.

3 gillningar

Du är trött på fel företag. Det är Netflix du ska vara sur på.

Japp här är även Netflix egna uttalande, så Apple har inget med detta att göra:

“We want to make sure our members have a great Netflix experience on any device they use. With AirPlay support rolling out to third-party devices, there isn’t a way for us to distinguish between devices (what is an Apple TV vs. what isn’t) or certify these experiences. Therefore, we have decided to discontinue Netflix AirPlay support to ensure our standard of quality for viewing is being met. Members can continue to access Netflix on the built-in app across Apple TV and other devices.”

1 gillning

Bullshit, dom sabbade min ”Customer Experience” så här åker dom ut…

1 gillning

Nästan alla hos Familjen Sandström gör det.

Förutom Den äldre, Han kör chromecast.

1 gillning

hahahahaha Vilket skitsnack.

Jag förstår inte hur apple anhängare kan fortsätta vara lojala?. Skyhöga priser, konstig funktionalitet och brutna löften.

Vilket är skitsnack? Netflix officiella uttalande?

Detta är ju för att apple sätter käppar i hjulen för netflix. Och andra som kommer in på områden som apple vill dominera.

För att hålla min måste ju netflix säga något.

Jag förstår inte varför Icke-Apple-folk har åsikter i frågan :slight_smile:

Hur sätter dom käppar i hjulen på Netflix menar du?