Apple lanserar en strump-pung till iPhone

Underhållande 5-minutersreview av strumpan. Grejen vi teknikgubbar missar är att det här är en modepryl där högt pris och begränsad tillgång gör den väldigt efterfrågad.

Ja. Det är väl få i Bubblan som har någon kolla på mode eller överhuvudtaget har någonslags stil när det kommer till kläder och accessoarer. :sweat_smile::rofl:

Men du har väl ändå en stil? Åtminstone det du visar upp med mönster och färger är ju riktig fint.

Jag har insett att jag behöver en tredje strumpa..:smiling_face_with_sunglasses::sweat_smile:. När jag nu flyger fram med två kryckor vore det ju smidigt att ha en strumpa för mobilen. :blush:

Det var det @Hakan_Ander menade med ordet "få"..:joy:

Försöker så gott jag kan. Har alltid gillat kläder och skor. Gick trots allt beklädnads på gymnasiet men sen blev det det inte så mycket av det. Svår branch att komma någonvart i. Älskar folk som har en egen stil även om jag kanske själv inte skulle bära det. Men fler skulle våga sticka ut och hitta sin grej. Det behöver inte vara dyrt heller.

Va fan har man ingen stil? Flanellskjorta och jeans är väl arbetarklass så det skriker. :joy::joy:

Från sajten:
image

Apples samarbete med ISSEY MIYAKE hann knappt landa i butikerna innan kopiorna började dyka upp. ”iPhone Pocket” är en stickad, elastisk liten strumpa med rem som vi kan bära vår mobiltelefon i. De sålde slut globalt på nolltid även fast de kostar hela 1500 kronor för den lilla och 2000 kronor för den stora.

Men redan nu så finns det nästan identiska versioner redan ute på sajter som AliExpress för runt 60 spänn. Flera säljare kallar dem ”1:1-replikor”, även om ISSEY MIYAKE-trycket lyser med sin frånvaro. De påstår att de använder samma typ av material och produktionssätt som originalet och säljer kopiorna i samma färger och varianter.

Att Apple-prylar kopieras i Kina är inget nytt, men här snackar vi rekordfart. Kvaliteten varierar förstås, men för den som missade släppet, tyckte priset var överdrivet eller mest gillar stilen kan de här billiga alternativen vara svåra att ignorera.

MacRumors

Fick bli en lila till frun också.

Det är väl det där som kallas ultra fast fashion?

Eller strålningsskydd. :joy:

Du köpte på allvar till och med två stycken :slight_smile:

Du måste lägga ut bilder på dessa. Väldigt nyfiken på hur de stämmer med bilderna på Ali.

Om snöret var en meningslös produkt, så tar nog ändå detta priset.

Yes. En kort och en lång.

Kan ju inte gå runt med mobilen i ett plånboksfodral som vissa gubbar på landet har. :wink:

Som ni har väntat!:grin:

Dök upp i början av veckan och glatt överraskad över kvalitén. Beställde från samma säljare men den blåa har ingen namntag och en annan lite mjukare texture. Den är också lite längre.

Den svarta och lila har tag med Issey Miyake på så helt klart äkta vara.:wink: Kvalitén på dessa två känns riktigt bra med tjock stickning.