Apple lanserar 16 tums Macbook Pro

Face-ID är “inbakat” i A11 och framåt.

T2 chipet är för klent för Face-ID.

Så när Apple byter från Intel till A-chip så kommer Face-ID. Men kan inte Apple slänga med ett A-chip i MBP också :wink:

Touch ID är inbakat i A-processorerna och det hindrade inte dem att skapa T2 chipet för att få över touch id i Mac. Så det inget som hindrar dem att skapa T3 chipet som är tillräckligt kraftfullt för Face ID. :wink:

Man loggar ju in automatiskt när man har klockan på sig :smiley:

2 gillningar

Aj aj aj. Sorgkanten är inte lika tjock runt om skärmen som på tidigare modeller. Kanske kanske kan man leva med det :thinking:

Snackade med Apple och de sa att sorgekanterna skulle vara något mindre på nya 16-tummaren.

Även tangentbordet är helt nytt och liknar som finns på Apple Wireless Keyboard. Piltangenterna är något nedsänkta och Escape-knappen är tillbaka. Ett nytt hederligt tangentbordet med vanlig höjd på tangenterna är en dealbreaker om man ska köpa ny bärbar Mac tycker jag. Kanske får min 2014-modell äntligen pensionera sig?

Ser nu att det var inte så bra beskrivet. Sorgkantern är inte jämntjock / jämntunn runt om som tidigare modeller. Känns inte riktigt Apple :hugs: Vet att iPad också har så på några modeller, inte är det snyggt.

HAHA! Nu när jag sökte efter bild… blev det bara jobbigt, det är ju inte lika tjock kant på sidan av som upptill på MBP på tidigare modeller heller. dock inte lika tydligt.

Håller med, har första MBPr som kom från 2012. Fungerar fort. väldigt bra, men lite trött. Toppen att de fixat Ecs och bättre t-bord överlag. Nya 16" är även ett halvt kilo lättare än min. Rätt mycket ändå.

Syns kanske tydligast på iPad. Designen känns bättre, när iPad/prylen har lika tjock/tunn kant runt om.

Fina iPad 4
iu

iPad 5…

Med iPad Pro blev iPad fin igen. :hugs:

1 gillning

Sorgekantens utförande är verkligen inget som jag bryr mig, så länge det är symmetriskt på något sätt.
iPadarna ovan ser lika bra ut, imho. (Det är klart att mindre kant är nice, men man måste kunna greppa också)

Håller helt med om greppet. :+1: På en telefon kan man hålla på kanten/sidan runt om eftersom den är så pass liten med en eller två händer. på en padda vill man gärna ha lite runt om så man får bättre grepp. Ny iPad Pro är verkligen fin, det som skulle störa på den är att det inte är samma rundning på skärm som kant. (Ja, jag är skadad grafiker)

Så med det sagt. Symmetridjävulen ska ha sitt. Väldigt viktig med lika runt om