Apple klargör batteritiden i AirPods Max

Från sajten:
image

Sedan Apple släppte AirPods Max förra veckan varit delade meningar om batteritiden när man inte stoppar in dom i det “smarta fodralet”.

I ett uppdaterat supportdokument förklarar nu Apple hur det fungerar. I korthet finns det tre lägen som hörlurarna kan befinna sig i.

  • Användning
  • Låg effekt
  • Ultra-låg effekt.

Det som det pratats mest om är hur mycket batteri de drar när man lägger ner hörlurarna utan att stoppa ner de i fodralet. Enligt Apple skall det bara ta fem minuter innan dom går ner i låg effekt. Om man sedan låter dom ligga ytterligare 72 timmar utan fodralet stängs även Bluetooth och Hitta av. Stoppar du däremot ner hörlurarna direkt i fodralet stängs Bluetooth och Hitta av direkt och efter hela 18 timmar går dom över till Ultra-låg effekt.

Så skillnaden verkar inte vara så stor med eller utan fodral som många spekulerat om.

Via: 9to5mac

Det blev inte en särskilt tydlig text.

“Om man sedan låter dom ligga ytterligare 72 timmar utan fodralet stängs även Bluetooth och Hitta av.”
Är det Ultralåg effekt? Det borde vara det med tanke på att “det bara ta fem minuter innan dom går ner i låg effekt”

“Stoppar du däremot ner hörlurarna direkt i fodralet stängs Bluetooth och Hitta av direkt och efter hela 18 timmar går dom över till Ultra-låg effekt.”
Här verkar stänga av Bluetooth och Hitta inte vara Ultralåg effekt?

Kanske jag som skrivit otydligt. Här är en liten graf.

1 gillning

Der där blev tydigt…:smiley:. Har du sett någon uppgift på hur mycket de förbrukar under 72 timmar i Low-power läge? Tänker att det är intressant för oss som många gånger kommer lägga ifrån oss dem utan att stora dem i den lilla handväskan…

John Gruber skrev något om cirka 10 % på 24 timmar.

1 gillning

Jag skulle säga att det är försumbart och något du inte behöver lägga någon tankeverksamhet på.

ping @Zop Det låter ju bra. Det viktiga är att de fungerar några dagar utan att laddas. Då är de inom ramarna så att säga.

Enligt recensioner så verkar de ju leverera så då är det bara upp till var och en om man tycker de är prisvärda :slightly_smiling_face:

Går de att stöldskydda på något sätt? Jag kan tänka mig att vissa element kommer att plocka dessa från folk i förbifarten.