Apple Keynote Juni 2019 - Allt om!

Eller hur! Han har lovat!

1 gillning

Jag känner Markus upproret 2.0 ligger nära.

1 gillning

Han e hopplös macus , lova saker … uj uj uj … jb coming up !! :cowboy_hat_face:

2 gillningar

så hopplös det gjordes en låt om honom.

4 gillningar

Hahahaha

1 gillning

Luktar surströmming för en viss Marcus…

2 gillningar

Just den va just för mackan den … :joy:

1 gillning

Rädd för de , @Thor namngissning ?..

1 gillning

Eller hur :joy:

Jag gillar att Marcus är så jäkla säker på att det kommer heta iOS 13.
Nu har vi inte fått några indikationer på att det inte ska heta det. MEN, Amerikanarna är kända för att ha svårt för just siffran 13 (kineserna verkar dock gilla den) - det i kombination med att Apple är kända för sin inkonsekvent när det kommer till namngivning av produkter och mjukvara gör att vi möjligen har ett iOS Surströmming på G

2 gillningar

Surestroming14 menaru …

2 gillningar

Snaran dras åt för Marckus. (som min svärfar sa till mig när jag skulle förlova mig med hans dotter). Jag hoppas att du har haft ett ordentligt snack med Timpan och allt är på plats. :wink::heart_eyes:

Ja de ju tur att ryktena inte kommer från markuz , utan bara samlade av marzuk , på tv , annars skulle han va rökt efter detta ev :joy:

Nu tänker jag vara svintråkig, men då får det vara så. Bubblan behöver forumdisciplin.

Jag har allltid tyckt att det varit lite löjligt med stenhårda moderatorer på andra forum men nu förstår jag varför. Jag har just läst 32 inlägg i en tråd som ska handla om WWDC men som till 100% är ett gäng polare som diskuterar stavningen på en av polarnas namn.

Som gammal 99.se-surfare så gillar jag verkligen potentialen hos Bubblan. Trevliga användare och Discourse känns mycket mer modernt och flexibelt än 99s gamla forumteknik.

Men, som sagt, om det här ska bli ett forum för alla så måste kärnan av polare som ligger bakom detta fina initiativ sluta att kidnappa mer eller mindre varenda tråd med flamsande och off topic. Det behövs moderatorer och disciplin. Bubblan är kanske enda forumet i världen där moderatorerna bidrar med mer off topic än användarna.

Så, nu får ni bränna mig på bål om ni vill.

Återigen, jag gillar folket här (inkl ”kärnan”) men jag tror och hoppas att ni vill att detta ska bli något annat än en kompis-chatt för en liten klick och då behövs en förändring.

Respektera topic. Jag ville läsa om WWDC. Jag har inte tid eller intresse att läsa 32 inlägg flamsande. Starta gärna en sådan tråd för dom som vill.

Trevlig lördag.

12 gillningar

Jag kan bara instämma. Den här tråden, och flera andra trådar, har urartat till en höhöhö-chatt med interna skämt och i vissa fall grabbig jargong. Jag är delvis skyldig.

Teknikveckans podd hade samma problem i början men den har blivit bättre.

4 gillningar

Skapade en ny tråd för den som eventuellt vill kommentera, för att slippa ännu mer off topic här.

3 gillningar

Du har en poäng! Dags att vi skärper oss lite kanske. Kan förstå att om man inte är med i den klicken så blir man avståndstagande. :+1:t3::heart_eyes:

Också skyldig till en del. Det som retar mig lite är alla ”haha :heart_eyes::rofl::man_shrugging:t3:” svar. Då kan man gilla istället. Sen är en del väldigt slarvigt skrivet ”de e mycke svårare att läsa dårå”
Jag ska bättra mig.

För att återgå till huvudämnet så specade jag ned min önskelista för ett tag sedan. Ska bli kul att se hur mycket som faktiskt kommer på listan.

2 gillningar

Hoppas till 100 på dig !