I april kommer Apple Intelligence till EU, och Apple har nu meddelat att deras AI-satsning lanseras på åtta nya språk – men tyvärr är svenska inte ett av dem.
Apple Intelligence har fått en hel del kritik för att kännas opolerad och inte så kraftfull som många hade hoppats. Kanske är det därför inte hela världen att det inte har lanserats i Sverige än. När det rullas ut i EU i april kommer stöd för ytterligare åtta språk att komma och de är: franska, tyska, italienska, portugisiska, spanska, japanska, koreanska och förenklad kinesiska.
Om Apple kommer gasa på med fler språk för att verkligen få global spridning av Apple Intelligence återstår att se. Har du varit utomlands och testat Apple Intelligence? Om ja, vad tyckte du?
Yeah, mac/applewatch/homepod - min iPhone 14 Pro didn't make the cut men jag gissar att den också skulle funka - tror du inte det? Har du testat US Eng på din lur?
Konstigt ändå, skulle aldrig kunna tänka mig att ändra språk på telefonen till engelska. Windows har jag dock kört på engelska sedan Windows 95 i puberteten typ. Där är man ju lost om man skulle ha svenska.
Vad är grejen med att Apple inte kan släppa nya Siri på svenska?
Jag fattar att det kanske var utmanande 2015 fast med all AI idag så borde det lättare.
ChatGPT pratar ju helt flytande svenska , har ju till och med lärt sig våra dialekter och kinesiska DeepSeek förstår mig på svenska.
japp , o samma lika när de skulle komma till homepoden … så va säger vi om detta då ska vi vara glada om de kommer till hösten , el blir de till o vänta 2-5 år på detta oxå