Apple höjer priserna på Apple Music, One och TV+

Börjar i USA till att börja med.
Gissar på att Apple Music landar på 109 kr och Apple TV+ på 89 kr

Vi som redan har det då? Höjer dom för oss med ?

Ja, men man får ett meddelande minst en månad innan prishöjningen.

AM landar säkert på 119 kr.

Kan hända att ATV+ får ännu sämre ”value”, om den börjar närma sig 70-80 kr.

Jag är iofs mer intresserad av att se tv-program utan reklam än massa dyra serier och filmer (Cmore).

Hur stänger man av sitt TV+ konto? Jag hittar inget uppenbart sätt i appen och de svar jag fått på Google stämmer inte.

På iPhone: Inställningar → ditt namn → Abonnemang.

Inställningar -> ditt konto -> Abonnemang.

Hoppas inte det blir så dyrt med Apple Music. Då lägger de sig över Spotify som kostar 109 kr

Känns som abonnemangen höjs nu till höger och vänster. Fan, får snart sätta mig ner med chefen och löneförhandla om jag ska ha råd med allt. :joy::joy:

4 gillningar

I Apples värld är det inte ovanligt att 1$ omvandlas till 20 kr :money_mouth_face:

Spotify hade väl hoppat högt av glädje. Då får de en bra ursäkt att matcha eller lägga sig på 129 kr.

Du förtjänar en rejäl löneförhöjning!

2 gillningar

Tycker jag också men har man varit låginkomsttagare en längre tid så har man gett upp hoppet. :joy:

2 gillningar

Det enda sättet att få högre lön är närmast att byta jobb så du får väl bli direktör då.

För gammal för att få en anställning och ett blankt cv bådar inte gott. :joy:

2 gillningar

Här priserna för Music i Sverige om man signar upp nu. Fortfarande en månad gratis.

1 gillning

Apple One

1 gillning

TV+

1 gillning

Då gissade jag inte så dåligt…

Om Apple Music höjer priserna pga högre licenskostnader, då kanske Spotify kommer höja snart de med

Inte helt omöjligt. Dom behöver väl tjäna pengar om något.

1 gillning