Apple har verkligen inga planer på en större iMac

Från sajten:
image

Om du har gått och drömt om en ny 27-tums iMac likt redaktionens egna Attefors så har Apple tråkiga nyheter.

Vi hade det på känn efter att Studio Display introducerades som parhäst till både Mac mini och Mac Studio – men vi ville inte tro på det. I en intervju med Apples medieansvarig så fick The Verge det dystra beskedet. Beskedet som löd att Apple inte har några planer på att uppdatera den nedlagda iMac-modellen med 27-tums skärm med Apple Silicon. Istället fokuserar de på den nyligen uppdaterade iMac med 24-tums skärm som fick ett sprillans M3-chip innanför huven.

En sista spik i kistan blev när Apple då även rekommenderade de som hade hoppats på en större iMac att överväga en Mac Studio eller Mac mini med Studio Display. Apples 5K-skärm på 27 tum tillsammans med en separat dator istället för ett all-in-one-chassi. Så hur känns det här för alla som älskade Apples stora iMac? Dela din sorg med oss i kommentarerna.

Via: The Verge

Cry Cry Cry GIF by MOODMAN

3 gillningar

Hevete, där ryker 30 papp, minst. :rage:

Aha, de har inga planer på att uppdatera 27" men då ser vi fram mot en 32" istället, eller? :slight_smile:

2 gillningar

J...la optimist, :wink:

Apple sa väl att de inte hade planer att uppdatera 27”? Det betyder ju inte alls att de inte har planer att göra en större iMac. Så tyvärr fel rubriksättning.

1 gillning

Hoppas verkligen att dom gör en större iMac med möjlighet till M3 Max/Pro, bara ynkliga 24 tum och vanliga M3 är riktigt dåligt.
Får nöja mig med min gamla M1 Mac Mini och 27 tums 4K-skärm så länge..

Inte ens jag, som är världens amatör(på skärmar) och mest jobbar i officepaketet, skulle kunna tänka mig att köpa en 24 tummare.

1 gillning

Lite märkligt. De flesta all in one datorerna brukar finnas på 24” och 27” tum. Men det är som det är.

Apple säger mycket som de gör tvärtemot efter en tids väntan.
Så vi får se men det låter ju inte som att en större iMac blir av inom de närmsta åren

Äsch de sa ju "Beskedet som löd att Apple inte har några planer på att uppdatera den nedlagda iMac-modellen med 27-tums skärm med Apple Silicon".

Kanske bara innebär att det inte kommer komma en 27" iMac utan kanske en större än så.

Med vänlig hälsning, optimisten som fortfarande tror på hoppet och att de ska släppa en rund klocka.

2 gillningar

De kommer att släppa en rund iMac bara för att retas med dig.

Jag tog beslutet när M2 kom att byta från iMac (efter många modeller och år) till en MacMini. Jag misstänkte att det inte skulle komma något större alternativ och det verkar som jag fick rätt. Trist, det var ju så bra med 2 storlekar, och den nya designen är grym (men aningen för liten skärm).

1 gillning

Känns väl ändå rätt logiskt. Att köpa en dyrare dator med inbyggd skärms om inte är en bärbar känns inte så kul ifall man senare får för sig att vilja uppgradera just skärmen.

Fast det har väl alltid varit argumentet mot all-in-one och ändå har dom sålt rätt bra. Men jag håller med om logiken. I och med att bärbara datorer har blivit allt snabbare har ju iMac blivit mer av en nischprodukt för t.ex. butiker och offentlig miljö.

Jag kan förstå att Apple har valt att bara ha en storlek, lite förvånad att man valde så liten som 24" dock.

1 gillning

Det suger fett. Jag har sålt många 27" och har minst lika många kunder som väntar på en ny, eller större.

Vädra din åsikt för Apple här: Product Feedback - Apple

Kanske bara är jag men jag gillar att ha en stationär dator och sedan en bärbar. Så kör nu en iMac 24" som jag önskade var betydligt större som jag redigerar på och sedan en MBP 14" för lite mindre saker.

Så hade jag det förr också men jag gör för lite grejer privat och alla bärbara är ju så bra numera. Jag hade iMac hemma/privat och laptop för jobb och nu har jag iPad Pro privat istället för en iMac.

1 gillning

Hoppas även ja på en 32”

Men med det sagt, fort. pissed på att 27” ej går att köra som extern skärm.

Imac 24" fyller ett hål då det är den enda möjligheten att få 218ppi i pixeldensitet på en "mindre" stationär skärm. Inte ens LGs 24" - om den ens görs längre - hade så hög ppi i sitt senaste utförande.

Sedan är det ju en smärre katastrof för alla som håller på med text på skärm att utbudet av stationära skärmar med hög ppi är närmast obefintligt. Tack gamers och excel-gubbar - inte.

Själv sparar jag till en studio display.

2 gillningar