Apple har över en miljard prenumeranter

Från sajten:
image

Apples omsättning sjönk men vinsten ökade när tjänster gjorde nytt rekordkvartal.

Apple har presenterat resultatet för årets andra kvartalet (räkenskapsårets tredje). För kvartalet som löptes ut 1 juli omsattes 82 miljarder dollar vilket är en minskning med 1 miljarder dollar. Nettovinsten ökade däremot till 19,9 miljarder dollar jämfört med fjolårets 19,4 miljarder dollar. iPad blev den stora förloraren och backade med 20 procent jämfört med samma kvartal 2022. Hela kvartalsrapporten finns att läsa på Apples hemsida.

iPhone: 39,7 miljarder dollar (-2%)

Mac: 6,8 miljarder dollar (-7%)

iPad: 5,7 miljarder dollar (-20%)

Wearables och övrig hårdvara: 8,28 miljarder dollar (+2%)

Tjänster: 21,2 miljarder dollar (+8%)

Apple musik, och Apple TV Plus var ett smart drag.

Det är nog mer App Store och iCloud som drar in pengarna.

1 gillning

Jo fast sammantaget så känns det bra att utöka tjänsterna. Är inte säkert de har möjlighet i framtiden att ta 30% från appbutiken när EU och andra myndigheter kollar villkoren.

Så bra att de har annat.

Inte konstigt att iPad rasar, finns ju ingen utveckling på mjukvara. Undra om Apple någonsin låter iPad närma sig Mac. iPad Pro väldigt dyr mediaspelare

Det största problemet är nog att Apple inte har släppt en enda ny iPad sedan 2022.

Väntar fortfarande på en anledning att uppdatera min från 2018.

"Problemet" är att Apple har byggt dom för bra till skillnad mot andra tillverkare där dom är värdelösa efter något år.
Använder fortfarande ibland en iPad mini 2 som släpptes 2013

1 gillning

Det kan dock inte vara en helt härlig upplevelse? Har ett gäng från den tidseran och det är bra slött :sweat_smile:

2 gillningar

Värdelösa efter något år är ju super skarvning. Vi har en Samsung Tab S4 från 2018 som fortfarande tuffar på utan problem.

Den fungerar för vad jag använde den till. Facebook, Youtube och Plex. Tycker jag är väldigt bra för en 10årig enhet.
Den agerar som väckarklocka också.

Har du ensamrätt på det?

Jajamän :wink: