Apple håller låda den 9 september

Från sajten:
image

Apple skickade idag ut ett pressmeddelande där de meddelar att den 9 september kommer de återigen hålla låda för att visa upp bland annat iPhone-serien.

Vi har knappt hunnit återhämta ekonomin efter semestern och nu är Apple i farten med ett nytt event som förmodligen komma bränna hål i plånboken. Eventet som har rubriken “It’s Glowtime” går av stapeln den 9 september klockan 19:00. Vad vi kan förvänta oss med säkerhet är att det kommer bli en hel del snack om Apple Intelligence samt iPhone 16-serien och även nya Apple Watch-modeller. Om det kommer en Ultra 3 återstår att se men vi hoppas på det.

Vi på Teknikveckan kommer som vanligt följa eventet live och är du sugen att hänga med oss så kommer med information om det inom kort. Vad ser du mest fram emot på eventet och vad hoppas du att de visar upp?

7 gillningar

Trevligt! :+1:

1 gillning

Det MÅSTE komma en AWU 3 nu när min ligger på botten … :eyes::crossed_fingers:t2::sweat_smile:

2 gillningar

Hur sk den här inbjudan tolkas, vad är det som ska glöda? Blir det ett lysande äpple på baksidan, en sidoknapp med pulserande ljus.

Påminner om Siri, känns som det kommer vara fullt fokus på Apple Intelligence =)

3 gillningar

Nya sensorer i klockorna och Siri AI som flashar med färger.

Eventet på måndag var lite överraskande, de brukar ha på tisdag för att göra det lättare med resor för de som ska åka dit.
Men jag antar att live presentationer inom Apple är historia nu. Blir någon förinspelad variant antagligen.

1 gillning

Kanske tidigarelagt från ordinarie tisdag i år så de får lite mer mediautrymme innan Harris-Trump debatten tar över på tisdag kväll.

Utvalda representanter för media är inbjudna, men de får antagligen se samma förinspelning med ett efterföljande ”kläm och känn” och mingel.

1 gillning

Jag funderar lite, om nu eventet är på måndagen, borde inte beställningen öppna på fredagen då? Eller brukar det vara en full kalendervecka mellan event och release? Tycker för övrigt den nya Gold ser riktigt schysst ut. Den lär väl sälja slut direkt. Men kommer väl gå för en svart igen, det känns tryggast så.

Brukar vara förhandsbeställningar fredag samma vecka, leverans och ute i butik fredagen därpå.

Vad spelar det för roll vad din telefon har för färg? Du lär smälla på ett tjockt skal så att telefonen knappt syns. :grin:

9 gillningar

Har ju kört först ett Nudientskal tills det pajade sedan ett Reborn Device skal som var ännu tunnare. Men jag börjar bli lite sugen på ett transparent skal till 16.

Barn har skal. Riktiga män njuter av upplevelsen. :slight_smile:

3 gillningar

iphone 16 poo som jag såg någon kalla den :grin:

Old West Yes GIF by GritTV

1 gillning

Det är vad jag såg också, att det ligger på måndagen för att få en 24h nyhetscykel innan presidentdebatten.

Våga släpp sargen och kör utan skal :wink:

Transparanta skal blir väl ofta nikotingula av uv tyvärr :o

Brukar vara väldigt bulkiga också.

1 gillning

Jag har kört utan skal på de senaste iPhone, telefonen brukar klara sig bra fast skärmen ha blivit rätt repig, råkar ofta lägga ner nycklar i samma ficka som mobilen.
Då är det skönt att någon @Esse har det värre, haha. Han verkar inte bry sig om det så jag kör en copy paste på det och lever vidare.

Jag kör ju en icke-Pro, upplever att den blivit ful snabbare än tidigare Pro, men det är ju logiskt då alu är mjukt :nerd_face:

Jo precis! Skulle få spunk jag!