Apple skickade idag ut ett pressmeddelande där de meddelar att den 9 september kommer de återigen hålla låda för att visa upp bland annat iPhone-serien.
Vi har knappt hunnit återhämta ekonomin efter semestern och nu är Apple i farten med ett nytt event som förmodligen komma bränna hål i plånboken. Eventet som har rubriken “It’s Glowtime” går av stapeln den 9 september klockan 19:00. Vad vi kan förvänta oss med säkerhet är att det kommer bli en hel del snack om Apple Intelligence samt iPhone 16-serien och även nya Apple Watch-modeller. Om det kommer en Ultra 3 återstår att se men vi hoppas på det.
Vi på Teknikveckan kommer som vanligt följa eventet live och är du sugen att hänga med oss så kommer med information om det inom kort. Vad ser du mest fram emot på eventet och vad hoppas du att de visar upp?
Eventet på måndag var lite överraskande, de brukar ha på tisdag för att göra det lättare med resor för de som ska åka dit.
Men jag antar att live presentationer inom Apple är historia nu. Blir någon förinspelad variant antagligen.
Jag funderar lite, om nu eventet är på måndagen, borde inte beställningen öppna på fredagen då? Eller brukar det vara en full kalendervecka mellan event och release? Tycker för övrigt den nya Gold ser riktigt schysst ut. Den lär väl sälja slut direkt. Men kommer väl gå för en svart igen, det känns tryggast så.
Har ju kört först ett Nudientskal tills det pajade sedan ett Reborn Device skal som var ännu tunnare. Men jag börjar bli lite sugen på ett transparent skal till 16.
Jag har kört utan skal på de senaste iPhone, telefonen brukar klara sig bra fast skärmen ha blivit rätt repig, råkar ofta lägga ner nycklar i samma ficka som mobilen.
Då är det skönt att någon @Esse har det värre, haha. Han verkar inte bry sig om det så jag kör en copy paste på det och lever vidare.