Apple gav oss en skrämmande kort halvtimme

Från sajten:
image

Vi hade bunkrat upp med popcorn och alkoholhaltiga drycker för att rapportera från nattens stora event. Det gick snabbt, nu är popcornen kalla och drycken avslagen – men M3 är här.

Förhoppningarna slog i taket när vi fick se Apple Park i Cupertino Halloweenpyntat, rökigt och möttes upp av en Tim Cock klädd i helsvart. Men redan när Apple gav oss inbjudan till en läskig afton som skulle handla om något skrämmande snabbt, så förstod vi att det var ett M3-chip det handlade om. Men vi hoppades såklart på så mycket mer.

Kortfattat så var det helt enkelt det vi fick. Ett M3-chip. Dock i alla tre versioner på samma gång. M3, M3 Pro och M3 Max. De gav oss såklart också produkterna chippen gör sin entré i. Det blir MacBook Pro ifrån fjorton tum upp till sexton tum. Den nygamla iMac 24-tummaren får också chippet och kommer bli en riktig arbetshäst. Skrämmande och spännande. Inga nya produkter, bara ett nytt chip.

Läs våra artiklar om nya M3-chippet, nya MacBook Pro och nya iMac 24″ M3. Se hela halvtimmeseventet hos Apple.

Via: Apple.

2 gillningar

Nu är Touch baren utfasad på alla datorer.

3 gillningar

Hehe, ja. Bara en sån sak! Inte på min från 2019 tyvärr. :sweat_smile:

Sicket trött event alltså.

1 gillning

Då börjar bashningen då.

Alla får väl tycka vad dom vill. Tyckte också det var trött event. Skulle gått lika bra med en pressrelease.
Det var ju samma datorer men med ett M3 chip.

Dock snyggt filmat med Apple Park i mörker.

Med all rätt, helt meningslöst att inte släppa detta som ett pressmeddelande istället. Sen är jag riktigt less på att de aldrig släpper en stor iMac.

2 gillningar

Helt enig, precis detta.

Yawn…

2 gillningar

…och aldrig nya AirPods Max.

Fortfarande lightning på tangentbord och mus med :joy:

1 gillning

Skojar du? Hahaha, jag blir inte drabbad men jisses vad bedrövligt.

Märkligt ändå när dom håller på och fasar ute det.

1 gillning

Nope helt sjukt :joy:

giphy

Jag ser det som en självklarhet att ett företag, som Apple, som gör produkter för kreativt skapande, också har ett mer kretaivt sätt för sina pressmeddelanden än Microsoft, som vänder sig mot kontorsfolk och excelanvändare.

Är inte det där en rätt förlegad sterotyp? Jag använder min Mac mest till......kontorsarbete och excel...

1 gillning

Det är väl alltid en avvägning om det är värt ett event eller inte. Ett event gör ju att förväntningarna blir högre och om då inte Apple levererar över vad dom flesta förväntar sig kan ju själva eventet bli urvattnade vilket slår tillbaka på Apple själva. Och för den stora massan är ju ett nytt chip inte det mest spännande. Även jag som kan räknas som en Apple nörd går inte ens igång på detta.
Och läser man här tyckte nog dom flesta att det var en gäspning.

2 gillningar

Men just nu ligger nog mycket av Apples fokus på nästa år när Vision Pro lanseras.
Så lite förstårligt att det inte är så spännande nu.

Du har aldrig sett mina excel och worddokument märker jag. Där kan vi prata om krativitet..:sunglasses::sweat_smile: Ibland öppnar jag powepoint också och blandar text, siffror och bilder. Då parat vi wownivå.

Blow Your Mind Wow GIF by Product Hunt

Men vi visste ju att det var Mac som det handlade om. Alla tecken tydde på det. Att då förvänta sig "One more thing" är väl lite väl optimistiskt.