Apple Event – California Streaming

Ladda trådlöst är säkrare då eller?

Nej skulle jag säga för min erfarenhet är att laddare av sämre kvalitet kan bli väldigt varma. Lämnade tillbaka en till Netonnet för den blev brännhet.

Fast stoppar någon in två spikar eller något där är det instant death. Att ha mobilen liggandes på induktionsladdning på natten är nog bland det som har minst dödsmöjlighet av det mest man kan göra.

2 gillningar

Laddning på natten och dess farlighet är lite felbeskrivet om ni frågar mig. Det är inte natten som är farlig, det är dåliga laddare. På natten märker dock inte människor att en lite brand startar och då riskerar branden att bli stor och utgöra fara för liv och hälsa. Så lite farlig är kanske natten…:thinking::grin:.

Det är alltså samma fara för brand på dagtid att ha något på laddning och själv vistas utanför det utrymmet. Även om natten oftast innebär att människor sover i utrymmet/bostaden. Att ladda på dagtid och befinna sig i utrymmet leder till att man oftast känner röklukt innan det börjar brinna om något håller på att gå fel. Men det räcker ju såklart ibland att bara vara en bit ifrån om vi pratar dagtid.

Vill man ladda på natten finns det två saker som gör laddningen näst intill idiotsäker. Laddare från seriösa tillverkare och en optisk brandvarnare. En jonisk fungerar också bra, men inte lika bra. Det viktiga är att det inte är en temperaturvarnare, men de är ju ganska ovanliga även om Verisure har det i sitt grundpaket. Eller hade, nu vet jag inte.

6 gillningar

Håller med dig och sedan är det ju frågan var man laddar. Bredvid sängen eller till och med i soffan/ sängen förhöjer ju risken om något skulle hända