Apple Event – California Streaming

Då finns inte 12 Pro längre?

Nope.

Är ni nöjda eller besvikna?.

Nöjda…sitter med en 3år gammal Xs Max som ska bytas ut.

Jag ska inte byta men mycket är bra/motsvarar förväntningarna. Men, och det är ett stort men, 13 Pro är på tok för tung.

1 gillning

Blir nog en 13 till hustrun.

Jag tycker det var ganska meh. Hade inga stora förväntningar heller och var inte uppe för att köpa något så beror kanske lite på det.
Hade förväntat mig nya AirPods 3

3 gillningar

Nöjd som alltid. Kräver varken mer eller mindre. En helt ok uppdatering.

Då jag kör Telenor change blir det en uppgradering.

3 gillningar

Fast det beror nog mest på att du sitter på en 12:a. Liksom jag själv🤷🏻‍♂️

1 gillning

Från sajten:
image

Apple håller låda i en stream från Californien och som vi visste var det dags att presentera iPhone 13 – men kom det något mer?

iPad 10.2″

Första som presenterades var en ny version av instegs-iPaden. Det som är nytt är att den kommer med A13-chippet och att minnet startar från 64GB. I övrigt är designen den samma och hemknappen får leva vidare och lika så priset. Den kommer till butikerna redan nästa vecka.

iPad mini

Något mer efterlängtat kommer en uppdatering av iPad mini som får samma behandling som de nyare modellerna av iPad. Alltså en kantigare design och avsaknaden av hemknapp. Den kommer i fyra färger – lila, rosa, starlight som är en vit variant och som tidigare space gray som betänkt är mörkgrå.

Skärmen växer till 8,3″, den får USB-C, 5G, 12 megapixelkamera på båda sidor där selfiekameran är vidvinkel. Här får vi också stöd för Apple Pencil 2 och något vagt 40% snabbare processor än sin föregångare.

Apple Watch Series 7

Klockan blir kanske något av en besvikelse efter rykten om en uppdaterad design. Men den blir densamma som föregående år men den får något större skärm med mindre ramar och blir cykeltålig. Både med nya cykellägen där den känner av om du kör omkull. Mer stöttålig och är dessutom skyddad för mer damm och grus med en IP6X-klassning samt WR50 för djupdykningar på 50 meter.

Batteritiden stannar på en dag med samma batteri som tidigare men laddas 33% snabbare.

iPhone 13

Nya iPhone kommer i nya färger men är annars identisk i designen. Två kameror (12MP vidvinkel och 12MP ultravidvinkel) och starkare glas samt större batteri som ger 1,5 timmes längre livslängd på mini och 2,5 på den vanliga. Som nyss nämnt kommer mini även i år och det är fortfarande 6,1 och 5,4 tum som gäller. Super Retina XDR OLED heter skärmen och nya chippet är A15 Bionic med 6 kärnor och 4 kärnor för grafik.

Cinematic mode är ett nytt kameraläge för video som ändå gör oss lyckliga. Där har möjligheten att snabbt och enkelt flytta fokus. Läget håller fokus på den eller det vi filmar och om en person tittar bort från kameran så släpps fokus på personen i fråga. Mycket sker per automatik men vi kan även ändra fokus med ett enkelt klick på skärmen.

Samma priser som tidigare och kommer med minne från 128GB till 512GB.

iPhone 13 Pro

Bäst i klassen är som vanligt Pro-modellerna och även i i år får vi ramar av blankt rostfritt stål i samma färger som i fjol förutom en ny vacker ljusblå kulör vid namn Sierra Blue.

Här får vi också A15 Bionic med 6 kärnor men 5 kärnor för grafiken. Super Retina XDR OLED kommer med vad de kallar Pro Motion vilket ger adaptiv bilduppdateringsfrekvens på 10Hz till 120 Hz. Vi får precis som senast 6,7 och 6,1 tum stora skärmar.

Kameran är såklart förbättrad även i år och vi får den största sensorn någonsin. Zoomlins med 3 gånger optisk zoom samt vidvinkel och ultravidvinkel. Dessutom kommer macro till iPhone och fler möjligheter till redigering med bildernas olika lager från de tre olika linserna. Samma sak gäller vid filmning och vi kan filma i ProRes på 4K med 30 bilder i sekunden och i Pro kan vi dessutom ändra fokus i efterredigeringen när vi filmat i Cinematic mode.

Vi får snäppet bättre batteri med 1,5 timmar extra i Pro samt 2,5 timmar i Pro Max. Priserna stannar även här och Pro-modellerna finns med minnen från 128GB ända upp till 1TB.

Samtliga telefoner går att boka från och med fredag och släpps 24 september.

1 gillning

AW, BESVIKELSE? de där kantiga bilderna som florerade var ju bara hemska! Nä, det här blir perfekt :ok_hand:

4 gillningar

Som vanligt numera inget oväntat. Blir till att beställa en iPhone 13 för att uppgradera min X. Kanske till och med är så tråkig att jag beställer en svart, hade hoppats på en mörkgrön färg.

1 gillning

Hur är det med Apples inbytes program, är de fortfarande snåla vad man får för sin gamla mobil/klocka?
Andra som Mrresell brukar ge mer.
Tradera brukar ge bra fast då är det lite mer jobb. Blocket skulle jag aldrig använda…

Du ser direkt vad Apple ger om du skriver in uppgifterna om just din telefon. Varierar beroende på telefonmodell.
Min Xs Max skulle jag få 2100-2400kr för.
Den kommer jag ge bort för så viktiga är inte dom slantarna.

Får nog 3-4000 på tradera för den , om det inte är 64 gb :joy: jag har 256, så borde få nått sånt i alla fall

Jag känner mig ganska säker på att det blir en 13 till hustrun. Frågan är om Telia(@Curiosity) kommer med något bra erbjudande eller om man ska köpa en från Apple? Ett viktigt steg denna höst är att steka Tele2 och samla allt hos Telia. Kosta vad det kosta vill…:sunglasses:

1 gillning

Sades det något om QuickPath även kommer till äldre Watch? Eller om det kommer på svenska på klockan?

När tror ni HomePod får sin uppdatering?

Har fått SMS (Slack mess) från 4 personer i familj som säger de vill ha 13 Pro…ingen som sagt Pro max ännu.

Det jag inte förstår är varför vår äldsta dotter som är 26 fortfarande vill att jag ska köpa telefonen åt henne.

EDIT: Jag själv tänkte jag skulle köpa en Ipad mini…tills jag såg priset

7 gillningar

För du har curlat sen födseln?