Apple-enheter som kan uppdateras i höst

Från sajten:
image

Är du nyfiken på om din iPhone och iPad klarar de nya uppdateringarna så har du en lista här.

Apple presenterade en rad trevliga funktioner under öppningen av WWDC. En ny ringskärm, utökade widgets och ett rundare macOS inte minst. Här hittar ni en lista på vilka enheter som klarar de kommande uppdateringarna. Är du beta-testare kan du redan nu ladda ner uppdateringen.

iPhone
iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6s
iPhone 6s Plus
iPhone SE (1:a generationen)
iPhone SE (2:a generationen)
iPod touch (7:e generationen)

iPad
iPad Air 2 och senare
iPad Pro (alla modeller)
iPad 5th och senare
iPad mini 4 och senare

Apple Watch
Apple Watch 3 och senare

Apple TV
Apple TV 4 och Apple TV 4K

Mac
MacBook 2015 och senare
MacBook Air 2013 och senare
MacBook Pro 2013 och senare
Mac mini 2014 och senare
iMac 2014 och senare
iMac Pro 2017 och senare
Mac Pro 2013 och senare

AirPods
Alla AirPods får förbättrad anslutning och delning mellan enheter medans bara AirPods Pro får förbättrat ljud och stöd för 5.1, 7.1 surround och Dolby Atmos.

Källa: 9to5mac via 99mac.se.

2 gillningar

Sin vana trogen håller Apple länge liv i äldre enheter.

3 gillningar

Dessutom så får iOS 12 fortfarande säkerhetsuppdateringar så ännu äldre enheter är trygga att använda.

2 gillningar

Allt klarar sig utom MacMinin som är från 2012. Dags att uppgradera :slight_smile:

Gick just inte på apple och där står mini som new
note 2020-06-23 013037

Tror vi kommer se fler uppdateringar de närmaste månaderna med juli undantaget.

Även MacBook Air står som ny. Hittar inget om det så tippar på att det står ny för att de + 13" mbp var de som uppdaterades senast.

Tycker min MBPr gen1 2012 fort fungerar toppen, undrar varför apple drog gränsen vid 2013 års modell

Inte säker man kan vara maskinvaran som saknar nått eller helt enkelt för gammal för att utnyttja det nya macOS.

3 av 5 av mina datorer kan uppdateras så helt ok för mig.
Watch, iPhone samt TV 4 likaså, värre med min gamla iPad, men det förstår jag då den inte ens klara iOS 13 :slight_smile:

1 gillning

Om jag uppdaterar till iOS 14 beta, måste jag återställa telefonen efteråt för o bli ”normal” ?

Mm måste ju vara något old säker BT eller wifi chip eller något, krämade på med bästa då. 16gb ram, i7mm. ska jämföra o se :+1:

Mm kan köra iMac, iPhone, TV.

OT: om jag skulle ta o byta skärm o batteri på min 6s som ligger, annars fin, vad ska man sälja en sån för? Värt det?

Tror du bara hoppar ut developer prog, och sen måste du såklart nedgradera, om du vill tillbaka till 13, för att sen få in iOS 14, vid publik release och inte fler betor

Ta bort profilen när färdiga versionen släpps så får du inga fler betaversioner. Du behöver inte installera om iOS.

2 gillningar