Apple börjar sälja en dubbeldäckarladdare

Från sajten:
image

“Högst laddare när man dör vinner” är det nog ingen som någonsin har sagt – men vill du kunna säga det, så är det bara att slå till på Zens Quattro Wireless Charger Pro 4.

På Apples amerikanska hemsida har det dykt upp en lite annorlunda laddare från bolaget Zens, som vi helt enkelt väljer att kalla för en dubbeldäckarladdare (patenterat ord av Teknikveckan). Anledningen till vårt nya, fina ord är designen – laddaren har nämligen två våningar. Laddaren har stöd för MagSafe och du kan ladda totalt fyra enheter samtidigt, med en maximal effekt på 15 watt per enhet. Den är tillverkad i aluminium, och du väljer själv om du vill ladda hela familjens telefoner samtidigt eller kanske ge både AirPods och iPhone lite kärlek på samma gång.

Prislappen ligger på 149,95 dollar, och om den dyker upp i Sverige återstår att se – vi lyckades i alla fall inte hitta den på svenska Apple Store ännu. Vad tycker ni om designen?

Källa: Apple

Galleri

”host” lite inte på attefors … atjoo ”( kickstarter)” spring fort de e en fälla … :sweat_smile::face_with_peeking_eye::kissing_heart:

1 gillning

Har svårt att förstå behovet av denna typ av laddningsstationer. Jag använder bara en vanlig Magsafe laddare och laddar telefonen på natten. Sedan använder jag en vanlig Apple Watch laddare och laddar klockan typ under tiden jag duschar. Behöver jag ladda airpodsen, så laddar jag dem antingen på Apple Watch laddarpucken eller på Magsafeladdaren. Sällan/aldrig jag måste ladda alla enheter samtidigt. Behöver jag det, får man väl ladda grejerna med vanlig USB-C tänker jag.

Den är perfekt för den oroliga medelklassen i stockholm som försöker få sina barna att minska skärmtiden. Alla barn och vuxna(?) får lägga sin telefon där kl. 19.00. Snart kommer regeringen erbjuda ett så kallat skärmavdrag för att köpa en sådan som döps till "frihet från lagar" efter Liberalerna och säljs på regeringens hemsida.
:grin:

3 gillningar

Flest laddare när man dör vinner. Men allvarligt, airpodsen behöver ju laddas max någon gång i veckan, klockan går ju så snabbt att ladda så den är fulladdad medan man duschar, telefonen kan man ju ladda antingen på natten, eller på jobbet eller vad man nu föredrar, bara svårt att se vitsen eller när man ska utnyttja en sån där station med 3-i-1 eller 4-i-1 laddare.

Håller med i sak. Dessutom den härs konstruktion gör nog att det ser bättre ut än vad det är. Stor risk att de som ligger på översta hyllan ramlar ned om någon knuffar till telefonen där när de ska ta en från nedre våningen. Men ser snyggt ut på bild.

Borde inte Magsafe lösa det problemet dock? Annars håller jag med om det.

Kanske "suger fast" den tillräckligt. Tänkte inte på den. Jag har en lätt välvd gammal Qi-puck där det räcker att titta på telefonen så glider den av laddningen eller glider av helt. Nu står ju den på ett platt underlag så att den glider av är ju inget problem utöver att laddningen avbryts.

Vanliga magsafe pucken sitter ju ganska rejält iallafall, har aldrig varit med om att den lossnat av misstag. Kanske inte blir lika bra med en sån där ställning, ingen aning. Kommer garanterat inte köpa någon att testa iallafall :sweat_smile:

1 gillning