Nästa vecka är det ingen vanlig tråkig höstvecka, utan det vankas Apple-fest – och festen ser ut att börja redan på måndag.
Det är Apples egna Greg Joswiak som idag på X skriver att alla ska “Mac:a sina kalendrar” då det väntas spännande saker nästa vecka, med start på måndag. Det har ryktats om att Apple är redo att visa upp nya datorer, och ryktena verkar stämma. Det ska bli spännande att se vad de har att visa upp och vad M4-processorn kan leverera.
Mac (😉) your calendars! We have an exciting week of announcements ahead, starting on Monday morning. Stay tuned… pic.twitter.com/YnoCYkZq6c
Eftersom inga inbjudningar har skickats ut till pressen, kommer de nya produkterna med största sannolikhet att presenteras via pressmeddelanden istället för ett event. Men det återstår att se om det faktiskt blir så. Drömmen hade ju varit om Apple lanserar en stor iMac, men chansen att det ska hända känns tyvärr låg. Hoppet är dock det sista som överger oss.
Nej det är fan sjukt hur bra datorerna håller, börjar bli sämre i batteriet nu min M1 Pro men prestandamässigt är den fasen blixtsnabb. Jaaa så skönt med USB-C på den där skiten äntligen
Kör med Magic Mouse både på jobbet och hemma och har aldrig fått slut på batteri, den börjar ju varna i god tid innan och räcker med att ladda den en kvart om det skulle vara panik så klarar du dig ett par dagar. Batteritiden är ju typ en månad på dem med. Så ett ickeproblem faktiskt =)
Sen är ju ergonomin kass. Jag har kört denna i tre olika generationer, bästa musen på marknaden. Tror till och med det finns en speciell Mac edition av den.
Ergonomin på Magic Mouse är tvärtom fantastisk. Har testat olika Logitech varianter och får känningar av musarmbåge. Magic Mouse är den enda som är tillräckligt platt för att slippa det
Har gång på gång på gång försökt att använda Magic Mouse.
Den känns bara så ”fel” i rörelsen jämfört med logitech och andra.
logitech gesterknappar magiska, själva musen blir som touchen på Magic Mouse att man flyttar musen och gör rörelserna istället för uppe på musen.
Jag gillar verkligen designen på Magic Mouse, otroligt snygg, men kryper tillbaka till logitech varje gång jag har plockat upp Magic Mouse i lådan och försökt att använda den.
Nu förstår varför. Det måste vara en vanesak. Med logitech är det ingen acceleration när man flyttar musen, Så som det brukar vara på trackpad och med Magic Mouse. (iaf inte lika mycket)
Såg nu under avancerat, att man kan stänga av ”pointer acceleration”.
Då tycker jag musen fungerar som en mus ska igen. Ingen förändring att muspekaren ska röra sig snabbare, bara för att jag förflyttar den fysiska musen snabbare.
Tillägg:
Då blir musen jäkligt hoppig istället och inte alls så jämn vid små rörelser.
Och får då istället flytta runt musen väldigt mycket för att komma runt på skärmen, Med logitecken behöver jag inte förflytta den lika mycket.
Alla tycker olika
Vilken otroligt lång utläggning det blev hahahahah