Apple återupplivar MTV

Från sajten:
image

Apple startat nu musikkanal knuten till Apple Music – Apple Music TV.

Likt gamla hederliga musikkanaler ska AMTV sända musikvides dygnet runt och ha samlingsprogram för topplistor och premiärer. Tjänsten lanserades i USA igår och startade med en mastodontsändning av musikvideos till de 100 mest streamade låtarna på Apple Music. Om och när vi får tjänsten till Sverige återstår dock att se.

Via: Variety.

1 gillning

Läste om detta igår, verkligen efterlängtat från mitt håll! Tycker att det är jättemärkligt att detta inte funnits tidigare, har fått sätta ihop spellistor själv på Youtube innan när man ska ha fest men är ju reklam var 10:e sekund där…

Hoppas det kommer hit med! :grinning:

Ja, jag vill ha något liknande för oss på Team Green (Spotify).

1 gillning

Rättning: Team Gray-Green Ooze (Spotify)

Minns en semester i Danmark, när man var lite för gammal för att följa med på semester, då jag och kusinerna satt i husvagnen och tittade på MTV hela dagarna.

1 gillning

Ja, men håller med. Så självklart och så rätt att lägga till detta i Apple Music. Jag som kör Spotify och inte intresserar mig så mycket för Apple Music - så skulle detta få mig att snegla över och skaffa en bundle med tjänsten…

1 gillning

Jag tycker att det är kul med musikvideos och att det ofta kan höja musiken till det bättre.
Har länge velat se musikvideos som ett alternativ i Spotify. Youtube funkar ju rätt bra men det är lång ifrån alltid som ljudkvalitén är den bästa.
Kul också när artister satsar på en välproducerad och påkostad musikvideo.

1 gillning