Apple återanställer ingenjör för att jobba med HomePod

Från sajten:
image

En tidigare ljudingenjör hos Apple som sedermera var med och grundade Syng återvänder nu. Afrooz Family ska arbeta med att förbättra ljudet i HomePod.

Ljudingenjören Afrooz Family arbetade på Apple mellan 2012 till 2016 och var sedan med och grundade Syng tillsammans med Christopher Stringer, också han från Apple. Högtalaren Cell Alpha från Syng utmärker sig genom sitt rumsliga ljud och futuristiska design samt den höga prislappen. Afrooz ska nu leda teamet som arbetar med mjukvaran för HomePod samt Apple TV.

Syng Cell Alpha

Det är ingen hemlighet att Apple gärna skulle se större framgångar med sina högtalare HomePod så vi får se vad detta kan resultera i framöver.

Källa: MacRumors

1 gillning

Ball namn :slight_smile:

Ja!!!
Det blir en Homepod OG 2.0

1 gillning

Spännande och se om det leder till en satsning på ett bredare utbud av HomePod.

Hade gärna möblerat hela huset med HomePods och haft de som surroundljud till tv’n med 5-7 högtalare. Men för mig är det för högt pris att köpa 5 av de stora (om de fortfarande funnits) för att ersätta ljudet jag har idag.
I flera rum hade HomePod mini räckt. Men jag hade säkerligen inte varit nöjd med 5 sådana till film. Då jag vill ha lite mer kraft i ljudet. 5 av den stora hade säkert räckt för mig dock.

Sen med nedläggningen av den vanliga stora utan ersättare gör att jag blir fundersam om de helhjärtat kommer satsa på detta. Men jag hoppas jag har fel där och att de kommer med fler modeller och storlekar framöver.

Edit: får känslan av att minin är en ”omstart” av HomePod konceptet, och att de kanske skulle gått den vägen från början istället.

2 gillningar