Apple AirTag är äntligen här

Har hon en iPhone 11 eller nyare.

Fungerar de inte med iPhone XS Max?

Nix. Måste ha U1 chip om jag fattat det rätt för att få exakt precision.

1 gillning

Någon som sett om flera telefoner/Apple ID kan kopplas till en AirTag?

Inte säker men tror att det går om man kör familjedelning. :man_shrugging:

Så frugans 11 och min iPad Pro gen 4 då?

image

Förutsätter kanske är fel ord. Mer ser riskerna med det. Sen är det definitivt en bra pryl. Kommer nog köpa och sätta en i yngsta sonens ( 3år) jacka då han är lite rymningsbenägen. Jobbat som kriminalvårdare i 12 år innan så är väl lite färgad av den miljön och de man tog hand om.

@Freddeuce Jag kommer också ha en i något av grabbens plagg, hans cykel, vår bil samt något annat.

1 gillning

Japp, iPhone 11 så med UWB.

1 gillning

Gillar ni verkligen att den inte har hål i brickan utan man måste köpa en hållare. Hur många Hermes kommer att bli stulna om man hänger dem öppet på väskor. Tile är onödig, Smart Tags är onödiga och tyvärr tycker jag att denna med är onödig :slightly_smiling_face:

Håller med om att det är lite B. Men den blir snygg…:sunglasses:. Hoppas inte silvertejp blockerar signalen…:grin:

Dagen till ära hittar jag inte min bilnyckel…:rage:. En hint om att jag verkligen behöver en AirTag…:nerd_face:

8 gillningar

Kan ingen fixa en hållare för AirTags på AirPods fodralet…brukar få leta efter mina.

Det är väl fodralet man ser i “Find my” idag? Man borde fixa så att positionen uppdateras av andra iPhones som ser det om man sätter det som borttappat eller kunna söka det via uwb.
För gamla Airpods skal så hade en hållare varit klockren.

1 gillning

Skulle dom här funka om man lägger i en väska som man checkar in för flyg , alltså då kunna spåra hela vägen och se om den försvinner ? Jag har inte koll på tekniken här

Nej, de har ingen uppkoppling.

Funkar de inte ”genom” andras iPhones i närheten? Eller har jag missförstått?

Jo, men i så fall hänger det på att någon annan slängt ner sin iPhone i bagageutrymmet på flygplanet och att den har uppkoppling.

Eller att de som jobbar på bagagemottagningen på flygplatserna har iPhones som är uppkopplade.

2 gillningar