Apple AirTag är äntligen här

Det är det.

1 gillning

Najs man kan byta ut, då blir de givet köp för nycklarna iaf

Även Belkin får vara med.

2 gillningar

Man blir ju lite småsugen att dra hem några sådana här små godingar. Problemet är dock att jag absliut inte har någon nytta av dem…:sweat_smile:. Och även om man avstår de überläckra Herméshållarna och går lite mer B(som i Belkin), så blir det ju en slant per styck… Möjligen en till hustruns AirPods(gissa om hon letar efter dem då och då…:roll_eyes:) och en i sonens rygga. Kanske en på hans cykel också… Kanske, kanske… Det ör ju vansinnigt läckra rent designmässigt…:sunglasses:

Jag har heller ingen användning för AirTag. Har stenkoll på mina grejer. Men jag kommer köpa en för jag vill testa själva produkten. Nyfiken helt enkelt hur det fungerar.

1 gillning

Det är ju också lite märkligt att många tillbehör är dyrare än själva produkten.

Och så var det igång igen.

[quote="Hakan_Ander, post:25, topic:10061"]

Jag har heller ingen användning för AirTag. Har stenkoll på mina grejer. Men jag kommer köpa en för jag vill testa själva produkten. Nyfiken helt enkelt hur det fungerar
[/quote] Samma här. Vet inte vad jag tappar bort där dessa skulle hjälpa. Det som brukar skapa frustration är fjärrkontrollen till Apple TVn, men det blir ju lite speciellt att med silvertejp fästa denna på den..:grin:. Men vill också testa.

Det lär ju dock komma en uppsjö billiga hållare. Man får också hoppas kreativiteten finns där, typ hur ska jag fästa den på sonens cykel?

1 gillning

Svart eltejp?

1 gillning

Är mer en silvertejpkille…:sunglasses:

3 gillningar

Jag sållar mig till skaran som inte riktigt vet vad jag ska med AirTags till. Får väl vänta tills grabben blir större och börjar tappa bort saker antar jag :wink:

Jag är nyfiken på vad ni som köper ser för användningsområde?

Det är väl batteritiden på 1 år som lockar.
Andra sådana här håller väl vanligtvis 3 månader som bäst.
Att Tile skulle gnälla visste vi. Jag tror det var till stor del därför Apple presenterade Find My programmet med andra aktörer före de själva presenterade AirTags.

1 gillning

Och notis i telefonen när det är dags för batteribyte.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Undrar hur det där integritetsskyddet kommer fungera? När får man en notis om att en ”okänd” AirTag är i närheten? Om någon stjäl en väska med en AirTag, hur snabbt får tjuven en notis? Hoppas det finns en funktion att acceptera den ”okända” AirTagen för alltid eller en viss tid.

Stjäl väska innehållandes nycklar med airtag. Får upp vem som äger väskan via sin iPhone. Kör en Mr.koll.se på ägaren. Fri tillgång till huset/lägenheten…

Intressant att folk förutsätter det värsta innan all information är släppt. Kommer antagligen komma mer information i dagarna som förklarar hur det funkar.

2 gillningar

Kan absolut bli ett par till frugan. Hon letar konstant efter grejer inne i vår lägenhet så med spårning inomhus kommer vara kanon.