Apple AirTag är äntligen här

Är mer en silvertejpkille…:sunglasses:

3 gillningar

Jag sållar mig till skaran som inte riktigt vet vad jag ska med AirTags till. Får väl vänta tills grabben blir större och börjar tappa bort saker antar jag :wink:

Jag är nyfiken på vad ni som köper ser för användningsområde?

Det är väl batteritiden på 1 år som lockar.
Andra sådana här håller väl vanligtvis 3 månader som bäst.
Att Tile skulle gnälla visste vi. Jag tror det var till stor del därför Apple presenterade Find My programmet med andra aktörer före de själva presenterade AirTags.

1 gillning

Och notis i telefonen när det är dags för batteribyte.

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Undrar hur det där integritetsskyddet kommer fungera? När får man en notis om att en ”okänd” AirTag är i närheten? Om någon stjäl en väska med en AirTag, hur snabbt får tjuven en notis? Hoppas det finns en funktion att acceptera den ”okända” AirTagen för alltid eller en viss tid.

Stjäl väska innehållandes nycklar med airtag. Får upp vem som äger väskan via sin iPhone. Kör en Mr.koll.se på ägaren. Fri tillgång till huset/lägenheten…

Intressant att folk förutsätter det värsta innan all information är släppt. Kommer antagligen komma mer information i dagarna som förklarar hur det funkar.

2 gillningar

Kan absolut bli ett par till frugan. Hon letar konstant efter grejer inne i vår lägenhet så med spårning inomhus kommer vara kanon.

Har hon en iPhone 11 eller nyare.

Fungerar de inte med iPhone XS Max?

Nix. Måste ha U1 chip om jag fattat det rätt för att få exakt precision.

1 gillning

Någon som sett om flera telefoner/Apple ID kan kopplas till en AirTag?

Inte säker men tror att det går om man kör familjedelning. :man_shrugging:

Så frugans 11 och min iPad Pro gen 4 då?

image

Förutsätter kanske är fel ord. Mer ser riskerna med det. Sen är det definitivt en bra pryl. Kommer nog köpa och sätta en i yngsta sonens ( 3år) jacka då han är lite rymningsbenägen. Jobbat som kriminalvårdare i 12 år innan så är väl lite färgad av den miljön och de man tog hand om.

@Freddeuce Jag kommer också ha en i något av grabbens plagg, hans cykel, vår bil samt något annat.

1 gillning