Apple AirTag är äntligen här

Håller med dig om det fullständigt :slightly_smiling_face:
Gäller även Tiles och SmartTags
Men allt med ett Äpple på säljer

1 gillning

Fast i apples fall så finns det ett ”nätverk” som kan fungera till skillnad från Tiles.
Att Apple har skapat möjligheten att avaktivera för främmande telefoner kan jag förstå rent juridiskt men samtidigt så förtar det mycket av funktionen.
Att exempelvis ha denna på en cykel som stöldskydd känns ganska meningslöst🤷🏻‍♂️

Misstänker att vi också kommer att läsa om folk som fått påhälsning hemma för att oärliga människor hittat nycklar och givits möjligheten att koppla dem till en adress.

1 gillning

Att Beatles kom till iTunes var en jättestor grej. Större än AirTags.

AirTag som produkt är ganska sval medan find my Apple network är gigantiskt.

Och även om det var år och dar sedan jag tappade bort mina nycklar så kommer det minimera tiden jag letar efter dem när jag ska ut ur dörren.

1 gillning

Ja att Apple har så många enheter ute på marknaden är ju en stor fördel. Sedan är den ju designad för att säljas som smycke. Apple är ju mästare på att marknadsföra denna typ av produkter och se bara hur gråa och trista klockarmband till smartklockor var före Apple Watch. Men tiden får utvisa om den går samma öde till mötes som Homepod. Fortfarande inget jag skulle lägga en krona på, ens för att testa. Men att hitta sina trådlösa lurar tex är ju något jag någongång använt telefonen till :slightly_smiling_face:


När Tim Cook och Steve Jobs hade diskussion om Find My

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs resten

Det fina är ju att det inte krävs en stor mängd AirTags ”i populationen” för att funktionen ska vara bra (som det är med Tile) utan det funkar lika bra med få :slight_smile:

Ja helt rätt. Jag ville bara visa att ”vi” early adopters för en gång skull troligtvis har rätt😂. Beställde ett gäng till nu, dock med senare leverans. Totalt 16 st nu. Inte ok, men hypen har verkligen tagit grepp om mig🤦🏼‍♂️

2 gillningar

Vad ska de användas till? Jag ser användning för högst 3-4 :neutral_face:

1 gillning

Tänker så här, ALLT som ungarna rör vid, dvs nycklar, väskor samt deras nya leksak El scooter. Bara där går det ett gäng. Sen går 6 st till familjens nycklar. Så jag kan absolut se ett behov av ytterligare tags inom kort.

Det jag önskar nu är en MagSafe Wallet med antingen funktionen inbyggd eller med ett fack för att placera AirTagen i.

1 gillning

Just så!

Har det framkommit om det endast är telefonen som taggen paras med som ges möjlighet att spåra den eller om fler telefoner i familjen kan göra det?

Det går via Hitta-appen så om du kan se dina familjemedlemmars andra grejer så kommer du se taggarna.

Jag menar tvärt om, att taggen paras med min telefon och om sambon samt grabben sedan kan se dess plats i sina respektive telefoner.

Fungerar det likadant som med våra iPhones och övriga enheter så är svaret ja och ställs in under Imställningar - iCloud - Familjedelning - Platsdelning - Hitta min IPhone (under står att det gäller ”Min iPhone och andra tillbehör som stöds kan visas på kartan”.

Nu var ju frågan egentligen om någon hade sett något svar/information kring detta och inte gissningar, de kan jag själv leverera :slight_smile:

Skit på dig.

4 gillningar

Det bygger ju på “Find My” så borde ju funka likadant med AirTag.

Oj oj, vi kan väl hålla bättre ton än så? :slight_smile:

Jo, sannolikt men jag tänker mer på om man inte normalt sett delar position mellan två parter (säg och och sambon t ex) men när det kommer till AirTag så kanske man har det på en gemensam produkt som båda vill kunna lokalisera.

Vi får väl helt enkelt se i slutet på veckan :slight_smile:

1 gillning