Appikonbricka på meddelande-app

Tjena.

Svärmor och hennes gubbe har skaffat ny mobil (Samsung galaxy a21s) nyligen och den kör Android 10. Fram tills någon dag sen hade dom appikonbricka på meddelande-appen som visar hur många olästa meddelanden dom har, nu visas den inte längre och jag har försökt hjälpa dom utan att lyckas. Någon här som vet vart jag aktiverar detta i telefonens inställningar?

@pao har koll på allt som har med Samsung att göra

1 gillning

Dra ned topplisten och gå in i inställningarna (kugghjul)
Gå sedan in i under “avisering”
Se om appikonmärken är aktiverat, nedersta bilden
Man kan även komma åt detta via appar eller söka efter appikonmärken i inställningarna. En sak som jag tycker är bra är att den vibrerar när man lyfter luren om man fått sms eller missat samtal. Finns under avancerade funktioner / rörelse och gester. Hoppas att detta kan hjälpa :slightly_smiling_face:

3 gillningar

De där fungerade på svärmors telefon men inte hennes gubbe :thinking: tror han får lära sig att kolla via notisfältet man drar fram uppifrån.

Stock tack @pao svärmor hälsar :kissing_heart::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Toppen :slightly_smiling_face:
Med aviseringar aktiverade så ser man överst på mobilen bredvid klockan till vänster vilka man har utan att dra ned listen. Drar man sedan ned listen så kan man agera direkt på notisen. Hoppas att det löser sig för honom med. A21s är mycket telefon för priset och ett enastående batteri om jag inte minns fel :slightly_smiling_face: