Appen Musik startar oönskat

Vanlig händelse: ett videomöte är avslutat, eller en annan session, där jag haft mina AirPods kopplade till min Mac, och jag öppnar fodralet till mina AirPods och börjar stoppa ner lurarna… BOOM - appen Musik öppnas och senaste låten börjar spelas på skärmens högtalare!

Jag tänker att någonstans i Inställningar finns det en väl dold check box jag måste bocka ur, eller i, som i fel statusläge tillåter Musik/Mediaappar att starta automatiskt. Men VAAAAAAAAR?

Det är väl samma sak som händer när mobilen kopplar upp sig mot blåtand i bilen.
Hatar att musik autostartar.

När jag kopplar upp mig i vår Tiguan funkar det klockrent tills jag använder luren, då slår den på AM i radion.

Aldrig hänt mig. Gissar att det är en bugg som bara drabbar bilägare.

Misstänker att det är stereon som skickar ngn signal efter uppkoppling. Tagit bort så att Apple Music bara spelar när det är anslutet till Wi-Fi så slipper man det i bilen iaf.

Det händer mig kanske varannan vecka (så kanske efter var 30 videosamtal) att Musik-appen öppnas just som du beskriver men jag har aldrig förstått när det händer.

Samma när jag ansluter mina Sony bluetooth lurar🤷🏻‍♂️

Den stora frågan är om @xms67 har kommit tillfreds med Pärleporten ännu?

Teslan verkar hantera det bättre. Men det ligger fortfarande en låt på lur, men den startar inte automatiskt utan ligger så att jag ser den på skärmen i bilen. Och, det är en låt som jag har spelat även om låten är lite speciell. Låten?

Det är alltså nr. 3 Inspector Gadget..:sweat_smile: Det kommer inte upp varje gång i bilen, men ska ta en bild om jag ser den..:grin:

Så spellistan heter Från Sparring till Gadget? :joy::joy:

Hos mig startar Overcast och nån pod som det säkert var två år sen jag lyssnade på.