Appen LG ThinQ adderar begränsat stöd för HomeKit

Från sajten:
image

LG har adderat möjlighet att styra HomeKit via sina kompatibla tv-apparater. Visserligen verkar stödet vara begränsat men ändå…

LG har nyligen uppdaterat sin ThinkQ-app och med denna uppdatering adderas även stöd för Apple HomeKit, om än i begränsad form. I vanlig ordning behöver du ge åtkomst till din hemdata i appen och därefter dyker en del, men inte alla dina enheter upp i ThinQ-appen. Mycket mer spännande än så blir det inte och har du ett hus fullt av LG-prylar och endast ett fåtal från HomeKit kan detta vara en trevlig nyhet.

Enligt test från HomeKit News verkar det inte vara möjligt att, i appen, sätta upp automationer som kombinerar produkterna. Vilket i sig är begripligt om de inte har stöd för HomeKit men då återstår frågan – vad tillför stödet i appen? Visst, det kan förändras i och med Matter men fram tills dess verkar det vara en mindre användbar uppdatering.

Någon som kör LG på allt hemma och testat något kul?

Källa: HomeKit News

Har en LG kombimaskin hemma så har den appen installerad för att få en notis när tvätten är klar och köra diagnos om något skulle strula.
Men ser inte varför jag skulle ta in mina HomeKit grejer i den.

Hämtade hem appen för att köra med nya min nya tv men den ville inte alls… Skräp!