Någon som vet om man kan få skärmtid/appbegränsning att gälla även på Apple TV? Tex på Youtube har grabben kommit på att när tiden tar slut på telefonen/iPad så sätter han sig vid TV och fortsätter kolla på AppleTVn.
Nä jag vill inte blockera utan bara få upp "varningar" om tiden, mycket smidigt verktyg som hjälper barnen att inse tiden som går åt framför skärmen. Hade gärna sett att dom varningarna även kunde följa med till AppleTV men förstår att det inte har stöd för de.
Tanken slog mig men använder den själv en del, så blir liksom lite att skjuta sig i foten.
Men sen är inte syftet att förbjuda han att titta på Apple TVn, är påminnelserna om tid jag är ute efter. Funkar klockrent mellan iPhone och iPad så hade hoppats det funnits något sätt att få det på Apple TV också
Hur gammal är sonen? Och vad säger han själv om detta?
Tänker att det också går att jobba med andra metoder, av pedagogisk art snarare än teknisk. Eftersom jag antar att ni redan sagt till sonen men detta inte hjälper så kan vi ta avstamp i Ross Greenes tankesätt att ”barn gör rätt om de kan”. Dvs. det intressanta här blir vad är det som gör det svårt för er son att följa er uppmaning och begränsa sitt youtube-tittande till XX minuter per dag.