Appar som spårar andra användare

Tänka sig att man tillåter appar som genom att skrivas någons mobilnummer ser man på en karta var personen rör sig.

Vilken app?

börjar på find…
tänker inte göra reklam för dom :rage:

Sluta fjanta dig. Skriv namnet på dom

1 gillning

Det tror jag på när jag testat :wink:

2 gillningar

Knappast. ut med namnet så får vi avgöra.

2 gillningar

Findn.w

Finns ingen sådan app i AppStore

Finns likvärdiga appar men dom fungerar inte alls som du beskriver det. Personen som har numret måste tillåta att man följer dom. Precis som med Hitta i iOS. Den man vill följa måste lämna sitt medgivande.

1 gillning

Det är precis som Hitta i iOS/Platsdelning på Android.

Det är väl det enda rimliga annars är det nog inte helt legalt. Det hade varit lite väl magstarkt om det bara var att ladda ner en app och sedan ha tillgång till platsen på alla Sveriges mobiltelefoner.

Precis men detta är någon man måste förklara för @calinou för hon är onormalt paranoid :wink:

1 gillning

hellre det än att vara onormalt godtrogen.

Skillnaden är att ”vi” förstår hur det fungerar och rusar inte iväg och klagar på något som inte stämmer. Väldigt enkelt att läsa appens beskrivning eller Googla för att sätta sig in i hur det fungerar. Kanske därför som du fått stämpeln att vara lite paranoid för att du inte tar reda på saker innan du klagar :grin:

1 gillning

Du kan inte hitta andra utan att de givit sin tillåtelse.

Det står på reklamen “få platsinfo om vem du vill”, det skrivs ett telefonnummer i en ruta och vips ser man på en karta var personer går. I detta fall direkt till ett hotell med någon. Som jag tolkar så är det vem som helst man kan spåra via ett telefonnummer.

Jag tror inte detta är möjligt. Har du testat ett random nummer?

Har inte testat. Bara sett reklamen på Instagram.

Varför läser du inte hela texten för appen?

FindNow låter dig hitta vänner och familj genom att använda din telefon och söka efter deras telefonnummer. Bara installera appen och skicka följ-förfrågningar till dina vänner genom att välja från kontaktlistan eller ange deras telefonnummer. När de accepterar att du följer dem kan du se deras position. Prenumeration krävs.

Självklart är det inte möjligt.