Använda Verisure larmstatus i HomeKit?

Hej!

Är det någon som vet om och i sådana fall hur man kan göra för att kunna utnyttja Verisure larmstatus för att trigga sekvenser i HomeKit?

Vill tex kunna släcka valda lampor när det larmas på och tända upp när man larmar av.

Hej och välkommen till Bubblan.

Verisure har inte HomeKit-stöd dessvärre.

Tack!

Jag visste redan att det inte finns något native-stöd i Verisure, funderar däremot på om någon har löst det genom att tex använda status från en Verisure smart plug som indata till HomeKit.

Ah, det är nog överkurs för denna Bubbla. Men Svenskas Hemautomatiseringsgruppen på Fejjan lär ha stenkoll!

Finns lite olika plugins för Homebridge. Har dock inte testat då jag inte har Verisure.

Har kört det via Homebridge och även Home Assistant tidigare vilket funkade rätt bra för att larma av/larma på, se status på sensorer och även öppna Yale Dorman låset.

Tog bort det när jag skulle renodla lite, får se om det åker in igen.

Tack för tipsen!

Jag är lite för säkerhetsmedveten för att dela med mig av larmets inloggningsuppgifter till en plugin som jag inte vet något om och kommer fortsätta leta. Har däremot en idé om hur man skulle kunna utnyttja Verisures Smart Plug för att komma åt larmstatus, behöver dock testas en del innan jag vet om det fungerar hela vägen…

Ja, det var just säkerheten med lösenordet som kändes lite sådär och en stor anledning till renodlingen.

Hej igen!

Jag kröp helt enkelt till korset och skaffade en Raspberry för att kunna köra Home Assistant och Verisure, åtminstone för att provköra. Blir däremot inte klok på hur man ska göra för att lägga till automationer.
Jag får in så att jag kan läsa larmstatus, men hittar inte vad jag ska köra med det automation-exempel som Verisure-pluginen beskriver…