Ansluta Xbox Series X|S till skärm på iMac M1?

Är det någon som vet om det går att ansluta en Xbox Series X|S till en iMac M1-skärm? Dvs Xbox => (HDMI-till-USB4??) => iMac? Någon som VET att detta fungerar i praktiken? Jag har försökt läsa på innan jag frågar här men verkar som att det teoretiskt kan gå men vara lite bök bakom, och det är ju viktigt det är en robust lösning.

Eller har jag missförstått någonstans och det bara är en vanlig HDMI-till-Thunderbolt som gäller?

Annars får jag kanske klura vidare på en Mac mini M1 även om jag alltid velat ha en iMac. :frowning:

Planerar nämligen en övergång från PC till iMac + konsol för spel i någon framtid…

Target Display Mode försvann 2014 från iMac. Om det kommit tillbaka nu så hade det presenterats med pukor och trumpeter på eventet om vilken fantastik bra skärm det är för att koppla in annat till.

jag tror inte på det.

Absolut inte men däremot kan du spela många av spelen via deras nya molnlösning som ingår i GamePass.

Önskar de kommer till Apple TV , molntjänsten alltså.

Ja hade varit perfekt.

Alltså nu tycker jag ni är sjukt aviga och neggiga alla.

SJÄLVKLART går det.

Man behöver bara en “Dongel”.
Finns mssor av varianter: Elgato Game Capture HD60 tex. Nu vet jag väl iofs inte om just DEN fungerar till M1… men är väl inte helt omöjligt?

gamepass funkar ju i webbläsaren…

Ja men inte i Apple TV?

Det var ett riktigt bra tips!

Tack för dongeltipset! Verkar viktigt att ha koll på produkten här eftersom vissa inte är kompatibla med Mac och andra introducerar en hel sekunds lag pga omkomprimering av videoströmmen. Men HD60 verkar fungera, dock med brasklappen att M1-chipkompatibilitet verkar det vara “sådär” med. En detaljerad supportartikel finns, så ändamålet borde i alla fall vara att ge det stöd i någon framtid…

Är inte helt övertygad om spel via webbläsaren med xCloud pga risk för lagg gentemot deras servrar/videoströmmen, särskilt eftersom jag planerat spela över Wifi. Dessutom vet jag inte om spelen jag är intresserade av som t.ex. Diablo kommer att finnas tillgängliga där; Activision är lite avogt inställda till sådant där om jag minns rätt, och finns ens en risk att spel försvinner därifrån är det nog inte så gångbart.

Eventuellt är en Mac mini ett säkrare val här ändå, hmm… Bara synd på iMac, gillar verkligen den nya generationen som kommit och vill verkligen lämna Windows och PC för ett renare skrivbord.

1 gillning

Provade köra beta med cloud från Xbox , de går inte, de är sjuk fördröjning. Datorn får 250 mb/s.
Kontroll kopplad till Mac då .

2 gillningar

jasså?. Jag kör det nästan dagligen på min surface book. Dock med xbox kontrollerna kopplad med sladd

2 gillningar

Jaså? Wtf. Provade pubg, helt ospelbart.

Kör du wifi eller ethernet?

Det har jag iofs inte testat. Återkommer

Lät min Fortnite spelande 16 åring testa. Han tyckte han kände en liten latency men inget som gjorde det svår spelat…
Jag märkte ingenting.
Och då satt vi på 5ghz wifi

Visst jag körde via wifi på 5band till min MacBook Pro via safari.
Men de var typ 1sec fördröjning på styrningen.

Ethernet, alltid ethernet i de här sammanhangen.

1 gillning

Jo men 1 sekund fördröjning… världelöst. Wi-Fi är inte som de var för 20 år sen :stuck_out_tongue:

Du börjar låta som mig :heart:

1 gillning