Anrikt Apple- och teknikcommunity lägger ner

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/anrikt-apple-och-teknikcommunity-lagger-ner/




Det gamla communityn 99.se, fd 99mac.se, lägger ner inom kort. Detta meddelade medarbetarna idag via sajten. 99mac startades i början av 2000-talet och blev snabbt det största Mac-communityn i norden. Detta tack vare det då moderna forumsystemet och att det var Google-indexerat tillskillnad mot konkurrenten MacNytt.

Företaget bakom Sweclockers som sedermera blev Geek köpte upp sajten 2012 och bytte efter något år namn till 99.se och breddade därmed sajtens fokus. Enligt posten på sajten gick den dock aldrig med vinst och läggs nu därför ner.

Sidan kommer helt raderas och lämnar därför inget till eftervärlden.

:unamused:

När man pratar om trollen @Esse.
Tråkigt men ännu en chans att växa för Teknikveckan.

2 gillningar

Helt klart - alla andra kommer ju ”tjäna” på de :man_shrugging:t2:

Tråkigt… Men måste ändå vara jäkligt tufft att driva såna här sidor…

Japp det är verkligen supertråkigt att dom måste lägga ned :frowning:

Ja det är inte enkelt idag att hitta lönsamhet i detta tyvärr :-1:

1 gillning

Har vi pratat om dem?

Det förstår jag verkligen! Men alla sidor gör ett kanon jobb!

1 gillning

Applebubblan får sig en känga! :joy::joy:

2 gillningar

Någon som blivit motsagd en gång :slight_smile:

Åh, det där var det jag som skrev. Inser nu att formuleringen är klumpig, men det var faktiskt inte i första hand Applebubblan™ som jag syftade på!

2 gillningar

Hahaha, förstår precis vad du menar nu, preeeecis och vilka sajter :slight_smile:

Geek AB drivs av ett gäng tomtar, inte konstigt de inte får lönsamhet.

1 gillning

Geek AB går nog väldigt väldigt bra så nu skall vi inte vara sådana. En anledning att man gör det är att man uppenbarligen klarar att ta tuffa beslut.

1 gillning

Hahaha… Ingen fara. Högt i tak här. :wink: Tråkigt att ni inte fått ekonomi i det. Har följt 99 sedan starten och varit en trogen lyssnare av podden. Lycka till i framtiden!:+1:t3:

De har inte ens 1 miljon i omsättning per anställd. Det är ett gäng idioter som jobbar där, har haft med dem att göra tyvärr. Han Hugo Jacobsson som är chefs.red är dessutom helt bakom flötet

1 gillning

Inga fler personangrepp är du snäll.

4 gillningar

Det är väl egentligen inte han som är problemet, Edin Mehinovic som driver företaget är så snål, så han bedriver barnarbete, blir aldrig bra

1 gillning

Anders…

Jag gillar inte Tim Cock, Stefan Löfven, Olof Palme eller Steve Jobs heller

1 gillning