Annons: WiFi 6E ger oss 6 GHz – välkommen ännu snabbare WiFi!

Jo men man vill ju ha lite stöd så man inte gör en @Randomdude. :joy::joy:

2 gillningar

Denna router ser för mycket PC ut för min smak men du kör ju PC så vad väntar du på?

1 gillning

Att de ska öppna. :joy::joy:

4 gillningar

Skulle ju sätta upp denna router i veckan men det gick ju så där. Tänkte ta tag i det nu till helgen.

Instruktionerna säger koppla in det optiska modemet i WAN porten på routern. Jag har ju fiber direkt i väggen så jag antar att det bara är att koppla in kabeln från väggen direkt i nya routern då jag inget modem har?

Vidare kommer vi till att skapa ett WiFi nätverk och ska ställa in ett SSID namn. Måste jag använda det som står på routern? Eller kan jag namnge det själv? Lösenord hittar jag på själv? Det står inget på routern.

Ja, ethernet direkt från ditt uttag till WAN-porten.
Du kan ange eget SSID och sätta ditt eget lösenord när du installerar den.

1 gillning

Har för mig att det enklaste är att använda samma SSID och lösenord som du har på ditt gamla nät. Men det finns säkert folk här på bubblan som kan rätta mig om jag har fel.

Det är vad jag tänkte göra men var lite orolig att det skulle bli en krock om den letade efter den gamla.

Jag har alltid gjort så, funkat utan problem för mig. Vissa säger att det inte går/att man inte ska, kanske man gjort något knas då.

edit: Naturligtvis har man redan kopplat ner det gamla WiFit innan man försöker. :slight_smile:

Det var nog den tabben jag gjorde, kopplade bara ur internet men hade gamla routern påslagen. Blir inte så vid nästa försök. :joy::joy:

1 gillning

En sak som du kanske behöver göra är att slå av och på vissa prylar som är uppkopplade på Wi-Fi för att de ska funka på det nya nätet. Det är mest för att de är uppdatera sig med ny ip-adress mm från den nya routern.

2 gillningar

Skulle man märka stor skillnad mellan min UniFi AC Pro och en Unifi 6 LR Wifi 6? Har ju några Wi-Fi 6 saker som MacBook Pro 14” och iPhone 13 Pro Max.

Bara att testa. :joy::joy:

Sånt orkar jag inte :stuck_out_tongue:

1 gillning

Nu rockar det på, full spruta på wifi i heia lägenheten.

5 gillningar

Hur är Asus-appen?

Gigabitnät eller? :sunglasses:

Telenor 250/250

1 gillning

Bra i installation av sakerna. Ska fördjupa mig i den i helgen.

1 gillning

Döpte nätverket likadant med samma lösenord, alla prylar bara hoppade in utan någon åtgärd. Enda var min stationära dator ville inte med kabel men full spruta på WiFi. Stängde av WiFi och gjorde en felsökning på nätverket, windows hittade något fel på gatewayen, reparerade detta och sen kom den igång på kabel också.

WiFi't verkar riktigt stabilt, ger nästan samma resultat i 4 olika enheter.

1 gillning

Vad var det du köpte?