Annons: Fördelarna med att jobba från en extern SSD

Från sajten:
image

Det finns en rad olika fördelar med att använda externa SSD-enheter. Här är våra favoriter!

Skaffa en blixtsnabb och stötsäker extern SSD!

Billigare (Jämfört med utökad lagringskapacitet i tex. Fruktbaserade datorer)
Säkrare (Sprid dina risker, förlorar du datorn eller om den kraschar, så har du fortfarande dina filer)
Snabbare (Många datorer har inte en supersnabb intern SSD)
Offline (Utökad lagring utan uppkoppling, arbeta med dina filer oavsett om du har internet)

Samsung T9 är en extern SSD med USB 3.2 Gen 2×2. T9 har stöd för upp till 2 000 MB/s i både läs- och skrivhastighet. Ett ypperligt val för dig som vill både lagra och arbeta från extern lagring. Hitta bästa pris på Samsung T9!

En extern SSD är ett superbra komplement till din aktiva lagring. Det gör att du får ytterligare en korg att lägga äggen i, och du sprider dina risker. Från intern lagring på datorn till extern SSD, NAS och givetvis molnet.

Hur sparar du dina filer och vilken process för säkerhetskopiering tycker du är bäst!

Ser inga fördelar med att jobba med ett löst media. Det känns lite som att gå tillbaka till diskettens tid.
Risken att förlägga en extern hd ser jag som högre än att jag förlorar min dator eller inte kan jobba på grund av utebliven internetuppkoppling.

Samsung sponsrar väl så se det som ett sponsrat inlägg

100% – annonsmärkningen föll bort i forumet.

1 gillning

Har själv precis införskaffat Samsung Shield T7. Den fick ersätta min 15 år gamla externa hårddisk från Seagate som legat i en låda de senaste 10 åren.
Jag la över alla filer i den och lite annat som jag aldrig vill ska försvinna.
Den nya får väl ligga i lådan i 10 år till innan jag byter hårddisk.

Det finns de som hyr förråd för att förvara sina gamla kartonger i decennier. Jag byter extern hårddisk för att säkert förvara min filer.
Flera av dessa filer har även en extra kopia på molnlagrinngen.

Jobbar mot en NAS som har två hårddiskar. Inte lika hög överföringshastighet som en modern SSD, men jag skulle inte våga ha mina filer på bara en disk. Känns för riskabelt. Double or nothing!

Det är så jag åt mina smörgåsar tidigare!

Men vad har du för innehåll? Jag har investerat mycket dyrt i NAS med 8 TB SSD-lagring.

Kör 3-2-1 med en mix av Google Drive/ Onedrive och extern SSD

Jag har fortfarande hårddiskar till alla mina fruktbaserade datorer!