Annons: 3 myter om robotdammsugare som inte stämmer

Hela detta inlägg är en annons för Dreame
Från sajten:
image

Springer du fortfarande runt och städar hemma? Kanske för att du testade en dålig robotdammsugare för 10 år sen eller för att du har hört att de inte är så bra. Robotdammsugare har utvecklats otroligt mycket de senaste åren, så här är 3 gamla myter om robotdammsugare som inte stämmer längre ifall du satsar på rätt modell!

3. De städar inte lika bra som vanliga dammsugare

Moderna robotdammsugare har hög sugkraft så att de kan städa noggrant på alla golv och djupt ner i mattor. De städar med moppar som rengör fläckar som vanliga dammsugare inte fångar. Moppen på Dreame L40 Ultra har en MopExtend-funktion som sträcker ut en mopparm för att rengöra i hörn och under möbler. Eftersom en robotdammsugare dessutom lätt kan städa 3, 5 eller 7 gånger i veckan, hinner det aldrig bli lika smutsigt som det blir om man städar manuellt en gång i veckan.

2. De fastnar överallt

Moderna robotdammsugare kan använda avancerade sensorer för att förstå ditt hem och städa smart. De kan ta sig in och ut ur trånga hörn, lyfta sig över trösklar och undvika oväntade hinder såsom kablar, husdjursolyckor och andra prylar som ligger på golvet. Om du brukar ha prylar här och där kan Dreame L40 Ultra vara en bra modell för dig, eftersom den snabbt kan se och undvika prylar i både ljus och mörker. Dreame L40 Ultra är så bra att den fått utmärkelsen ”Rekommenderas Starkt” och betyget 4,5/5 i test av Teknikveckan.se.

1. De kräver konstant underhåll

Med smarta dockningsstationer kan du städa hur mycket du vill utan att behöva jobba själv. En kraftfull motor tömmer damm från robotdammsugaren och inbyggda vattentankar rengör mopparna. Beroende på hur mycket du städar kan du låta din robotdammsugare köra underhållsfritt i flera veckor. Om du har ett riktigt smutsigt hem är Dreame X40 Ultra ett bra val eftersom den har en avancerad dockningsstation som rengör moppar med 75 gradigt vatten och håller stationen ren automatiskt.
Har du känt att robotdammsugare hjälpt dig i din vardag eller är du fortfarande nöjd med den traditionella manuella dammsugaren?
Dela gärna med dig av dina tankar och vad du tycker är viktigast när/om du köper en robotdammsugare!

Galleri

Vilken funktion i en robotdammsugare skulle du inte kunna leva utan?

• Kameror som upptäcker och undviker mina prylar
  • Hjul som klarar höga trösklar
  • Kraftfull motor som rengör mattor
  • Dockningsstation för minimalt underhåll
0 röster

Finns det någon klarar av mattor med fransar?

Inte vad jag har stött på, sen är vissa lite mindre dåliga på fransar än andra. Lite som problemet med tunna och lätta mattor som måste bort inför en dammsugning då de bara blir till en boll om robotdammsugaren kör loss på dem.

Märker man att fransarna trasslar in sig i dammsugaren och fastnar, så hade jag valt att sätta upp en "no-go zoon" precis över fransarna :slight_smile:

Det är kanske en möjlighet. Har aldrig tänkt på att det går att göra. Får fundera lite till. Går ju rätt fort med vanlig dammsugare också :slight_smile:

Tror mer på det :slight_smile: Den vanliga dammsugaren åker fram hemma hos oss också någon gång/veckan, för att dammsuga ryamattorna eller dammsuga ute på balkongerna. Men en robot är oslagbart när det kommer till att dammsuga under soffa, säng, byrån och ta det vanliga "flygdammet" som tittar fram nu när solen letar sig in i lägenheten :ok_hand:

Dammsuga är ju den lätta biten av städning, plus att det är mycket smidigare att torrmoppa. Det enda jag dammsuger är mattor. Våtmoppa golv gör jag bra där det är fläckar för vatten har inget att göra på trägolv, och generellt är det på fuktiga golv som bakterier uppstår. Kommer däremot köpa en stödrobot som kan plocka undan, damma, putsa fönster mm.