Amerikanska presidentvalet 2020

Han kan bara inte få fyra år till… :sweat:
bild

1 gillning

lätt han får min röst engång till…
(FUCK NO)

3 gillningar

Fick han din röst förra gången?

röstade faktiskt blankt förra gången

1 gillning

Han kommer sorgligt nog vinna denna gången oxå … tyvär har han otroligt stort inflytande på ” en stor skala” sen kommer en hel drös rösta blankt oxå , ja tror han vinner stort !! ( stort i politik behöver ju inte vara 20% , tror han tar de med 5-7 % )

Folk verkar inte avsky Biden som de gjorde med Hillary. Valet 2016 var lite som pest eller kolera för amerikanerna. Här får gärna @Stefan_Sandstrom flika in om jag är ute och cyklar.

1 gillning

Ja Biden är ju väldigt oförarglig och det är väl precis det som amerikanarna nu längtar efter.

Politiskt sett tror jag faktiskt Hillary Clinton inte på något sätt skulle varit särskilt radikal, tvärt om, men världen var helt enkelt inte redo för en supermakt ledd av en person som saknar penis.

1 gillning

Ja alltså Hillary fick ju flera röster , alltså flera röstade på henne , men han fick mera elektroröster så han vann på de , ( sen vet ju alla om att Ryssland var inblandade oxå …)

Älskar henne , tror de hade blivit bra !!

A post was merged into an existing topic: Stora Corona-tråden

Clinton ll skulle ha blivit en mycket bra president. Men hopplös att få vald. Och trots de svårigheter som fanns på pappret bedrev de kampanjen så att de snarare underströk hennes svaga sidor. Typ det är dags nu, och det är ett dåligt kampanjanslag i sig, men de lyckades förvärra även det genom att få det att låta som att hon hade någon form av rätt till posten som President. Själv har jag tänkt att hennes kompetens sågs, hon fick flest röster, men kampanjen tog bort segern. Så hon van slaget, men förlorade kriget.

Dessutom gjorde det Demokratiska partiet det klassiska misstaget att tillgodose sig själva, lyssna på medlemmarna, istället för att lyssna på folket.

Jag delar din analys i stort, men just hen den där “Folket” är väldigt spretig att lyssna på generellt sätt.

det tror jag inte en sekund på. både England Och Tyskland har/haft kvinnliga ledare.

Hillary var inte en bra kandidat. tyvärr gick förmåga på trumps skit…

Är Biden verkligen oförarglig?
Finns en hel del bilder som antyder att han är något av en snuskgubbe som har svårt att hålla händerna på lämpligt ställe i närheten av kvinnor?

För egen del är jag mest fascinerad över kandidaternas ålder. Varför är de flesta så gamla ?

Med tanke på att Trump valdes verkar inte grov sexism vara ett problem.

Att Trump är sexist finns nog inte så många som betvivlar. Nu talar vi om den ”oförargliga” biden.

Oförargligt politiskt, inte för vänster, acceptansens för “grandpa hugs” är onekligen alldeles för stor i det landet.

Vidare är jag helt säker på att samma människor som accepterar, och kanske till och med hyllar Trumps empatistörda kvinnosyn, inte på något sätt har några problem att kritisera Bidén för sin gubbsyn men ändock något som är 40 000 miljarder gånger mindre allvarligt.

Helt otroligt att trumpeten snart suttit 4år. Trodde jag inte. Men väl i tronen så verkar det svårt att få bort en sittande president…

1 gillning

UK och Tyskland är väl inte stormakter på det sättet längre. (Men säg inget till britterna!)