Amerikanska hamburgerkedjan Five Guys kommer till Stockholm

Från sajten:
image

Man kan väl inte direkt påstå att det är brist på hamburgerhak i Stockholm men den amerikanska kedjan Five Guys tror sig kunna sno lite kunder och öppnar sin första restaurang vid Sergels torg i Stockholm.

Five Guys finns i skrivande stund i 24 länder världen över och nu kommer den första restaurangen till Norden och det blir stockholmarna som kommer kunna gå till bottenvåningen i femte hötorgshuset vid Sergels torg om de är sugna på lite burgare och shakes.

5:e Hötorgshuset är en optimal plats för att inleda Five Guys svenska och nordiska resa. Det är en strategiskt belägen knutpunkt med hög genomströmning av såväl lokalbefolkning som internationella besökare. Här kommer gästerna att erbjudas hela Five Guys-upplevelsen med högkvalitativa hamburgare på färska ingredienser, säger Mohammed Taoussi, vd på Five Guys Scandinavia.

Restaurangen kommer att vara på cirka 470 kvadratmeter och ha den klassiska rödvita looken som samtliga Five Guys-restauranger har och den kommer att öppna i början av 2025.

Källa: Pressmeddelande

Stora frågan är ju om de kommer servera en Attefors burgare med en skiva ananas på.

1 gillning

Passerde precis Five Guys i Nice. Var aldrig inne.

Jag gillar Five Guys! En bättre snabbmatsburgare är ett segment jag saknade i Sverige. Finns ju massor av bra burgarställen men som är mera "restaurang" men Five Guys, Shake, In-and-Out är ju fortfarande snabbmat men bättre än McDonald's, Burger King eller Max.

1 gillning

Jordnötsallergikernas favoritställe.

De var 6 från början. :joy:

5 gillningar

Har varit på dem i London och i Florida.

Gillar dem

Haha, lägg av!
Bara i den mellanstora stad jag bor är det fyra, fem olika renodlade finburgarställen.
Hur många är det i Stockholm, 50?

SÅHÄR:
Ge mig MacDonalds, Max eller Burger King som inte ligger vid motorvägen. (Landsortsproblem, jag vet)

2 gillningar

Ungefär som Brödernas, Bastard, Jureskog och säkert ett dussin fler?

Bättre faktiskt skulle jag säga, lite i klass med flippin!

Gick förbi idag, nu är skyltarna på plats!

Nja, det är ju "riktiga" restauranger där man sitter ner och tar en öl också. Five guys är fortfarande en snabbmatskedja men bättre. Bör prismässigt ligga rätt nära McDonalds om dom inte tar annan marknadsposition i Sverige.