Amazon ska hålla låda den 26 februari

Från sajten:
image

Amazon har skickat ut inbjudningar till ett event som går av stapeln den 26 februari i New York, och mycket pekar på att de kommer visa upp en förbättrad Alexa.

Det var under hösten 2023 som vi först fick höra att Amazon arbetar på en ny, uppdaterad och förbättrad version av Alexa, utrustad med generativ AI. Den nya Alexa ska kunna hantera flera kommandon i följd och agera autonomt. Mycket tyder på att Alexa kommer vara i fokus under eventet, då The Verge har noterat att om man pusslar ihop de fem inbjudningarna bildas ordet “Alexa” i bakgrunden.

På scen kommer vi att se Panos Panay och teamet bakom Amazon Devices & Services, vilket gör det ännu mer sannolikt att Alexa står i centrum. Det har tidigare ryktats att den nya Alexa kommer vara gratis för ett begränsat antal användare, medan övriga kan behöva betala en månadsavgift på mellan 5 och 10 dollar.

Via The Verge

1 gillning

Det där är man ju pepp på! Vore nice om de släppte en högtalare med samma funktion som ChatGPT avancerade röstläge. Har man nån att snacka med i köket. :sweat_smile:

Väntar fortfarande på den flygande Ring-kameran.

2 gillningar

Jag väntar på att Amazon ska få upp La Femme Nikita (1997–2001) på Primevideo ja!

Det vore ju nice om man kunde få en kombo, en flygande Ring drönare med en chatbott. Gärna sån där jobbig som kommer med goda råd hela tiden och lägger sig i diskussioner hemma med besserwisser kommentarer. :sweat_smile:

2 gillningar

Tänkte just skriva detsamma :joy:
Tänker dock inte hålla andan för att det sker :smile:

1 gillning

Enligt internet ska den nya Alexa bygga på Claude AI. Men viktigast av allt, kommer den på svenska?

1 gillning

Never give up! :joy:

1 gillning

Jag la över mitt Prime på årligen igår istället för månad.

Kör ni månad eller årligen?

Hur mycket lägre pris blev det. Kör månad nu

150 spänn vill jag minnas. På hela året då.

1 gillning

Skall kolla

1 gillning

Har kört årligen från start och det har gått ihop sig i år också. :joy::joy:

2 gillningar

Var hittar du den sammanfattning

Bytt till årliga nu med :blush:

1 gillning

Klicka på "konto & listor och sedan denna

Jag hittar inte alls den där! Jag hittar där du är, men ser inte samma på min.

Har du haft Prime ett år?

Eller så är det för att du gillar Bregott. :joy::joy:

6 månader eller liknande tror jag.

Killgissar att de kör statistiken på de senaste 12 månaderna, eller så kanske de inte finns statistik när man kör månads abonnemang. Men det är rena gissningar, ingen fakta.

1 gillning