Amazon Prime blir dyrare med start i maj

Från sajten:
image

Amazon har börjat skicka ut mejl till sina kunder som använder deras tjänst Amazon Prime, där de meddelar att priset kommer att höjas från och med den 15 maj.

I mejlet som skickas ut meddelar de att priset höjs från 59 kronor till 69 kronor per månad. Utöver prishöjningen görs inga andra ändringar, och trots ökningen på 10 kronor är Amazon Prime fortsatt en av de billigaste streamingtjänsterna på marknaden samt att man får fri frakt på beställningar. Nedan kan ni ta en titt på hur mejlet som skickas ut ser ut:

Höjningen verkar inte drabba dem som tecknade Amazon Prime via iTunes när tjänsten lanserades, och priset ser ut att fortsatt vara 29 kronor per månad. I det abonnemanget ingår dock inte fri frakt vid beställningar från Amazon.

Priset på årsmedlemskap ökar från 549 till 649 kr.

Helt klart prisvärt fortfarande för en Amazon junkie som mig.

2 gillningar

Eller hur. Mer prisvärd tjänst är väl svårt att hitta. Har själv inte Amazon Prime eftersom jag inte beställer jättemycket och gör jag det är det oftast över beloppet för gratis frakt.
Och att jag har ett gammalt abb på Amazon video på 29:- som jag inte vill gå miste om.

1 gillning

Ändrade direkt till årsmedlemskap, borde gjort det tidigare men meh.
Amazon är det stället jag beställer ifrån mest numera.

3 gillningar

Jag gjorde samma för någon månad sedan eller två! Jag kollar sällan på film/serier men köper mycket därifrån.

Tack @RolexJocke som fick mig att gå över till årsabonnemang. Går ut om 11 månader nu :blush:

2 gillningar

Har samma abonnemang och det stör mig att det aldrig försvinner för så länge detta erbjudande existerar går det inte att byta till Prime så man får fri frakt haha.

#ovesundberg

1 gillning

Win-win!

1 gillning

29 x 12 = 348 kr
649 - 348 = 301 kr - lägger du mer än så på frakt årligen hos Amazon så är det rimligtvis en bra deal att byta :wink:

1 gillning

Haha jag har gjort beräkningen själv flera gånger men beställer inte tillräckligt mycket för att det ska vara värt det än. Brukar bulkköpa när jag väl köper därifrån :stuck_out_tongue: Sen vissa gånger får jag gratis frakt ändå.

1 gillning

Ville bara kolla så att du hade gjort beräkningarna Ove - bra där! :sunglasses:

Alltid!

Samma tanke här. För ibland hittar man något på Amazon men beloppet är för litet för fri frakt och man önskar att man hade Prime. :upside_down_face:

1 gillning

Och mitt i detta kom det ett mail. :joy::joy:

4 gillningar

Bara att casha in!

1 gillning

Ska bara dra ett par snabba fraktfria beställningar först. :joy::joy:

1 gillning

Fick samma, väntar spänt på vad jag har fylleköpt för 495€. :sweat_smile:

Det mest komiska är att de inte ens har samma mail adress som jag har på Amazon. :joy::joy: