Amazon går bra i Sverige

Från sajten:
image

Amazon Sverige har släppt sin årsredovisning och att etablera sig här ser ut att ha burit frukt då de under 2022 hade en omsättning på 1,96 miljarder kronor.

Amazon är fortfarande relativt färska här i Sverige men de har verkligen inte gått obemärkt förbi med sina snabba leveranser, bra priser och framförallt ett gigantiskt utbud av produkter. Nu har de släppt sin årsredovisning för Sverige och i den framgår det att de hade en omsättning på 1,52 miljarder kronor för 2021 och 1,96 miljarder kronor under 2022. Den svenska filialen hade på sista raden en vinst på 9,99 miljoner efter skatt. Under 2021 var vinsten 6,5 miljoner kronor och totalt har bolaget växt med 28 procent.

Detta är helt klart imponerande siffror och för andra e-handelsföretag i Sverige är det nog inte så rolig läsning. Brukar du handla på Amazon.se eller har du en annan favorit när det kommer till e-handel?

Via Ehandel.se

Jag brukade handla från Amazon men bojkottar dom nu då dom lägger ner min och många mångas främsta fotokälla efter 25 år, nämligen https://www.dpreview.com

Har iaf funkat jädrigt bra under åren med snabba leveranser och bra priser.

Handlar ofta, tycker det funkar bra.

2 gillningar

Beställde en del julklappar när de först lanserade här i Sverige, men ser ingen direkt anledning till att använda dem till vardags. Det är lite Rusta över det hela. Finns så klart bra varor men det allra mesta är skärp. Det är är min uppfattning i alla fall.

Mycket skit finns det men söker man på företags namn som gör kvalité produkter så dyker de oftast upp till bättre pris. Är man Prime kund är det oftast fraktfritt.

5 gillningar

Vettigt ändå med en gigantisk e-handel som bara säljer skärp :sweat_smile::crazy_face:

2 gillningar

Jag kollar Amazon när jag handlar. Ibland billigast, ibland inte. Det som är tråkigt är att Prisjakt inte fångar upp dem.

1 gillning

Glömde... Amazon ska friställa 25000 anställda totalt så kan ju inte gå så bra på många ställen.

Jag får ofta upp Amazon som alternativ när jag söker hos Prisjakt. Kanske iofs beror vad man söker efter?

1 gillning

Var väl ett tag sedan men Amazon är med på Prisjakt nu.

1 gillning

Aha, när jag skrev min post blev jag fundersam och funderade på om jag inte hade sett Amazon på Prisjakt, men slog bort tanken. Men de fångas alltså upp nu och det är ju bra.

Jag beställde Boschs vindrutetorkarblad förra veckan, ska komma idag. Lägst pris och fri frakt. Fanns med på Prisjakt.

I princip allt levereras på utlovad datum, eller tidigare.

1 gillning

Har beställt flera saker ifrån Amazon, när dom är billigare då är dom billigare... brukar gå väldigt fort att få paketen med även utan Prime.
Tycker ändå det är bra att ha för dom har all möjlig skit.

Handlar gärna på amazon om dom inte är för dyra, snabb gratis leverans hem tills dörren när jag ändå har Prime. Funkar sjukt bra, även returer till amazon är riktigt smidigt.

Handlade lite i början när de hade hemleverans med PostNord. Nu kör de Best, Airmee eller andra skojar-firmor som inte bryr sig om att försöka hitta rätt port.

Airme är dom som fungerar bäst här hemma i Göteborg. Aldrig strul till skillnad mot tex Budbee eller Instabox

1 gillning

Verkar vara väldigt lokalt! Bor i centrala Malmö och de försöker ofta inte ens, utan ringer ifrån bilen på gatan och ber en komma ner.

Har bara positivt att säga om Airmee här i sthlm också, snabba leveranser och aldrig något strul.

Har bara kört med Airmee nån gång här i Göteborg och då har det strulat. Föredrar Instabox då det alltid funkar felfritt.
Har gett Airmee en ny chans nu så få se om jag får grejerna som tänkt.

Det tar en 2-4 dagar extra att få leverans hit upp till Norr, även från Amazon.