Amazon ångrar sig och lägger ned ”The Peripheral"

Från sajten:

Det var inte så länge sedan som Amazon berättade att “The Peripheral” skulle förnyas men nu har de vänt helt och lägger ned serien.

Chloë Grace Moretz karaktär Flynne Fisher är en fena på att spela virtuella spel i sin trailer men en dag märker hon att spelet hon spelade varje dag egentligen är en framtida version verkligheten. “The Peripheral” är baserad på William Gibsons roman med samma namn och serien har ett betyg på 7,6 på imdb.

Trots att serien har mottagits väl av tittarna så har Amazon gjort en kovändning och valt att lägga ned serien trots att de redan har berättat att den ska förnyas. Om någon annan streamingtjänst plockar upp serien återstår att se men vi håller tummarna så vi kan få ett ordentligt slut på serien.

Via HollywoodReporter

Tråkigt. En av dom bättre från Amazon senaste tiden.

Synd, hade hoppats på en fortsättning. Kändes som serien stack ut som en av de bättte om man frågar mig.

Verkligen synd. kanske inte en superserie men helt klart värd att se för mig

Verkar inte som om det blir någon andra säsong av The Peripheral. Väldigt surt!

Tyvärr inte heller troligt att någon annan plockar upp den eftersom det är en del av Nolans deal med Amazon som jag förstår det. Vilket gör beslutet att lägga ner serien ännu märkligare.

Är detta den första av många konsekvenser av manusförfattar- och skådespelarstrejen?