Alternativ till iTunes i Windows och alternativ till Windows Foton

Ok, först av allt; Jag gillar min Iphone väldigt mycket. Vad jag dock ogillar oerhört mycket är Itunes samt Iphones oförmåga att prata med min dator med Windows 11 på.

Att föra över musik via Itunes är en riktig plåga! Jag söker därför något bra gratis alternativ till detta. Har ni något tips?

En bonusfråga; Att föra över foton via Windows foton funkar ok men datorn tappar ofta koktakten med telefonen efter ett tag och kag tror problemet ligger i windows eller windows foton. Finns något bra alternativ här?

Foton drar man ju bara över från luren till en windows mapp när man kopplat in luren med kabel. Har aldrig tappat kontakten någon gång. Musik vet jag inte, kastade ut iTunes för många år sedan då jag aldrig lyckades att förstå mig på detta program.

Du använder inte inte manuell synkning. Det är föråldrat. Istället så betalar du 250:-/år för iTunes Match så synkas det till molnet och du kan streama din egen musik.

Hur är det ens möjligt? Men att hålla på med bilelektronik klarar du av :wink:

Ps. Anledningen till att jag gick över till Mac var just iTunes :rofl:

Min anledning hette Windows Vista.

1 gillning

Jag har ju inte så stor nytta heller av iTunes då jag inte har någon köpt musik. Vanliga MP3 låtar är ju bara att dra över som vanligt. Tyckte bara det var ett gissel att dra in musik över iTunes, ena dan gick men inte nästa. En riktig soppa med alla märkliga menyer & bibliotek.

Det är bara för att du inte begrep det :grin:

Möjligt men begriper jag mig inte på saker inom en rimlig tid så lägger jag ner engagemanget. Saker ska vara logiska och relativt lätta att förstå, iTunes är inte det.

Let’s agree to disagree.

1 gillning

Ja se på fasiken! Jag trodde inte det gick att göra så med fotona men det gjorde det. Iphonemappen var bara tom när jag öppnade den men med lite väntan så dök lagringsmappen med kameramappen i upp.

Tack @RolexJocke! Ett bekymmer löst. :smiley:

Funkar säkert men jag vägrar abbonemangslösningar. (Jag är lite konstig i skallen hel enkelt… :smile::crazy_face:) Jag vill äga min lösning.

Japp är lite fördröjd ibland innan den mappen dyker upp. Nuförtiden sparas varje mapp månadsvis så det är lite lättare att hitta bilderna. Sen kan du ju välja valfritt program att öppna/redigera de i för windows foto är ju inte så kul.

1 gillning

Finns ju lite olika alternativ om man googlar:

Itunes-alternativ

Vilken som är bäst får väl tiden utvisa.