Alternativ för Time Capsule

Min Time Capsule håller än och sköter sig - dock som jag läst i annan tråd att mjukvaran kanske inte uppdateras? Var hittar man inställningar för vilken version/datum det är på senaste?
I varje fall måste den väl snart bytas ut. Då undrar jag ni som byt vad ni har hittat för alternativ och hur nöjda ni är.

ER-X + UniFi AC Lite och en Synology NAS! Finns massa att välja mellan!

Valfri linux-distro kan agera TC med rätt inställningar :slight_smile:

Läs igen. AirPort Extreme har fått sig en uppdatering - Applebubblan - Bubblan - Teknikveckan

2 gillningar

Starta AirPort verktyget och klicka på din enhet så ser du version

1 gillning

Jag har 6.3.9 7 - hur vet man om det är senaste version på min Airport/ Time Capsule på datorn?

Jag pratar inte om version av Airport verktyget utan version på din Extreme

Jag har faktiskt inte Extrem utan den vanliga.

Kan rekommendera https://mactracker.ca/
Med den appen kan man se alla modeller av Apples hårdvara/mjukvara som släppts.

1 gillning

Extreme eller Time Capsule spelar ingen roll. Alla har samma version av firmware.
Du ska klicka där pilen visar.

Tack för tipset! ska kolla när jag kommer hem.

Varifrån fick du siffrorna 6.3.9 7 ?

Mactracker visar inte vilken version av senaste firmware

Gick in i verktyget som du angav. Man kan i alla fall gå in och titta där fast sitter men min dator på annat nätverk. Jag ser globen/Internet med grön prick men inte andra enheter som på din bild.

Nej. Trodde hen menade modellen på hårdvaran.

Du måste vara hemma naturligtvis för att kunna se vilken firmware dina enheter har. AirPort verktyget kan inte komma åt dom om man inte tillåter det.

Jag tror TS är en hon :slightly_smiling_face:

Klickar du i denna så kan du administrera ditt nätverk över internet.

Gör inte det. Sämre säkerhet!

Jag tror inte jag ska göra någonting pga fungerar som det ska…Dock så småningom ersätta TC men en lika bra som säkerhetskopierar mot Time Machine.
Eller om det skulle vara lika bra att säkerhetskopiera allting mot iCloud molnet i stället? Just nu är det bara bilder och filmer som det blir en kopia där.