Altered Carbon kommer snart tillbaka på Netflix

Från sajten:
https://teknikveckan.com/altered-carbon-kommer-snart-tillbaka-pa-netflix/


image

Om blott en månad drar Netflix igång andra säsongen av Altered Carbon. Takeshi Kovacs har hittat ett nytt skal i form av Anthony Mackie, känd som Falcon i Avangers-filmerna.

Säsong 2 tar vid där första slutade och Kovacs försöker spåra upp sin gamla flamma Quellcrist Falconer samtidigt som han löser lite andra mysterier.

Your re-sleeving is now complete. 2.27.20. #AlteredCarbon pic.twitter.com/h4VtaCp6Wh

— Altered Carbon (@AltCarb) January 21, 2020

2 gillningar

Bra böcker och första säsongen var bra anpassning av första boken även om det skiljer en del mot böckerna.

Altered Carbon säsong 2 är nu igång på Netflix.

Med Anthony Mackie i huvudrollen får vi nu följa Kovacs på nygamla äventyr i ful färd att ställa allt till rätta från gammalt groll.

Du hittar det på Netflix.

Helt missat denna serie, verkar bra! :+1:

Säsong ett är magisk, får se om tvåan är lika nice.

2 gillningar

Magisk är att ta i men första säsongen är riktigt bra.
Gillar man tv-serien så rekommenderar jag starkt att man läser böckerna.

1 gillning

Magisk men inte magi som en brukar säga!

Säsong 2 är baserad på bok 3. Tänkte att bok två blir svår att få in i tv-seriens storyline så man valde tydligen att skippa den.

1 gillning

Spoiler please :slight_smile:

Är väl ingen spoiler om man har sett trailern? :slightly_smiling_face:

Är det någon som hunnit se några avsnitt. Säsong 1 var helt ok men tyckte inte trailern för säsong 2 såg så lockande ut.

Nej nej, jag bad om spoiler för bok 2 :rofl:

Säsong 2 är inte så nice faktiskt.

Tack. Hoppar den då. Gäller att prioritera bland allt man vill se. :+1:t3:

Jag gillar säsong 2. Klart sevärd. Sträckser den nu när jag är hemma med förkylning.

1 gillning

Aha, :slight_smile:
Där är han en soldat i ett krig på en annan planet. Han deserterar för att tjäna bättre pengar när det går rykten om en stor utomjordisk fornlämning.
Bakgrundshistorien och många av karaktärerna är väldigt annorlunda mot tv-serie.

Jag gillade säsong 1 och läste första boken efter det (som jag tyckte var lite seg). Recensionerna av säsong 2 har ju varit sådär så jag har inte börjat kolla än, fast jag så fram emot den.

Vi får se hur det blir. Det är som @Hakan_Ander säger “gäller att prioritera bland allt man vill se”.

1 gillning

Sett klart säsong 2 nu. Gillade den även om säsong 1 var snäppt vassare. Med böckerna tycker jag tvärt om. Där är bok två den bästa och den första är nog den svagaste.

Säsong 2 faller mig inte heller det minsta i smaken faktiskt , har par avsnitt kvar
Håller säsong 1 mycket högre :+1: