Älskar Backblaze

Råka radera filer jag inte var klar med än från den 18, och fann dom inte i TM, vilket är konstigt.

Kolla på Backblaze och där fanns dom, så ladda ner deras Backblazer Downloader vilket går fortare än via webben.
Knappt en timme för 30GB på en hundra-lina kändes prima.

2 gillningar

Har kört BackBlaze i många år. Som tur är har jag aldrig behövt använda det.

1 gillning

Jag med, men har använt det två ggr, när jag trodde min DAS pajat med alla mina bilder (visade sig vara nätagget så nu är det fixat), då skicka dom en 4TB HDD till mig som jag fick betala tull etc på och också själva HDDn som jag behöll till annat.
Andra gången idag.
Det som förvåna mig mest är att ingen av mina TM backupper hade filerna…???

Filerna ligger inte på någon enhet eller mapp som är exkluderad? Kika i inställningarna för TM.
Själv litar jag aldrig på TM. Jag upplever att backupen blir korrupt efter en tids användning och då är det inte mycket till backup längre. Detta har hänt mig ett par gånger.

1 gillning

Lita inte på TM precis som @anon67423984 skriver. Använd något annat för lokal backup.

1 gillning

Fan, du har ju rätt, så klart ligger filerna på min 8TB DAS och foto/film filerna kopieras till min 16TB (eg. 20TB) med jämna mellanrum fast manuellt så jag har lite koll på vad som händer. Så, inget vidare att låta TM backuppa allt detta data till dom mindre HDD:na :slight_smile:

Jodå, tycker TM är riktigt bra och sköter sitt jobb osynligt, sen att det är SBS kan ju inte TM avhjälpa :slight_smile:

Lita på dig själv, inte TM. :wink:

TM gör backupper till fyra olika HDD:n inklusive att jag swappar en i taget och gömmer i madrassen :wink:

Lita på mig själv??? Du har ju sett videon jag la upp :rofl:

Även den blinda hönan hittar ett korn ibland.

Det är inte ögonen, det är den grå massan bakom dom :slight_smile:

Så, nu har. man nått och överskridit 10TB på Backblaze... Min första dator hade två diskettdrivar för 720 Kb disketter :slight_smile:
Backblaze 10TB

3 gillningar