Alone in the Dark gör comeback till PS5, Xbox Series S/X och PC

Från sajten:


Spelet som sägs vara första i genren ”survival horror i 3D” får en reboot av THQ Nordic.

Under gårdagens online-event avslöjade THQ Nordic att de skakar nytt liv i klassikern Alone in the Dark. Spelet som släpptes första gången år 1992 får en nytolkning av manusförfattaren Mikael Hedberg som tidigare legat bakom Soma och Amnesia: The Dark Descent.

Mycket av handlingen från första trilogin kommer återanvändas i nytolkningen och utspelas på 1920-talet i amerikanska södern. Inget släppdatum har avslöjats än. Om du vill se hela gårdagens event kan du starta videon här under.

Via: Engadget

Jag spelade Alone in the Dark inatt. Till Mac OS 8.1. Helt uselt var det :smiley:

Jag emulerade Mac OS 8.1 i en annan emulator för Amiga. PiMiga2x64 från Chris Edwards bygge.

Vill minnas jag tyckte något spel från Alone in the Dark till PS1 var bra. Länge sedan jag spelade dock!

1 gillning

Från sajten:


THQ Nordic har avslöjat att deras reboot på klassikern ”Alone in the Dark” kommer att släppas den 25 oktober.

”Alone in the Dark” som först släpptes 1992 betraktas som gudfadern till survival horror-spelen och har influerat spel som ”Resident Evil” och ”Silent Hill”. Den nya versionen av ”Alone in the Dark” utvecklas av svenska Pieces Interactive och som gett den ursprungliga berättelsen en modern touch. Utgivarna THQ Nordic har tidigare avslöjat att den nya versionen även kommer att utspelas utanför herrgården på platser som kyrkogårdar, sumpmarker och andra läskiga miljöer.

David Harbour från ”Stranger Things” och Jodie Comer från ”Killing Eve” kommer att gestalta huvudkaraktärerna Edward Carnby och Emily Hartwood. Om du inte klarar vänta till oktober så finns den spelbara prologen tillgänglig redan nu på Steam, PlayStation 5 och Xbox Series X/S. Alone in the Dark kommer att släppas i en standardversion och en Deluxe-version som erbjuder extra bonusinnehåll. Om du förbeställer kommer du även få tillgång till ett DLC som låter dig spela med karaktärerna från det 31-år gamla originalet.

Via: Eurogamer

Det spelade man back in the days, var ett bra spel med imponerande grafik.