Allt som händer runt Elon Musks Twitter

Bäbis.

2 gillningar

Plötsligt började alla länkar till Teknikveckan ladda långsamt.

Intressant

Alla gånger det tar tid på FB att öppna vissa länkar måste ju bero på att Zuckerberg håller på att kopiera deras koncept. Jävla trams

Fast jag älskar hur besatta alla är av Elon, han är en fantastisk entreprenör, så jag förstår tjusningen

:grimacing:

Jag är ganska nöjd med att vara X-twitter

1 gillning

Jag roar mig med att Telenor Sverige snart inte kan blockera mig längre.

Roligaste som hänt det sjunkande skeppet.

1 gillning

Säg till i god tid innan så jag hinner köpa hem popcorn. :joy:
Jag ser fram emot den ranten!

1 gillning

Verkar hända lite saker (men nu är nog Musk oskyldig)

1 gillning

De har datan i Google Cloud datacentralerna och har varit sena med betalningarna, även om de har börjat betala nu:

Zuckerberg har sina egna datacentraler så Meta Threads har mer egen kontroll. Så på sätt har de en fördel.

X försöker möjligen migrera bort data från Google till andra aktörer och något har strulat i processen.

Men va f.n…

Ok, Musk var inte oskyldig då…

Det är en cirkus

Från sajten:
image

En ny vecka och en ny idé av Elon Musk. Den här gången vill han ta bort rubriker och den lilla texten som följer med när någon lägger in en länk på plattformen.

Om du har sett nyhetslänkar på Twitter/X så brukar bilden, rubriken och ibland en del av ingressen finnas med i tweeten (hoppsan, vi menar så klart inlägget). Nu verkar det som att Elon Musk vill ändra på det här trots att det sägs att idén ska ha sågats av annonsörer i en tidig förfrågan. Det här innebär att endast bilden och webbadressen kommer att bli synlig till länken.

This is coming from me directly. Will greatly improve the esthetics.

— Elon Musk (@elonmusk) August 22, 2023

Elon Musk ska ha blivit alltmer benägen att pusha användare till att skriva mer text i deras inlägg, vilket kan vara en av anledningarna. Han verkar inte ha något emot att påpeka att detta är hans idé och att han tror att det kan minska clickbait-artiklar på plattformen.

Via: Engadget

Tjänsten ska konkurrera med Linkedin nu:
https://www.xda-developers.com/elon-musk-x-linkedin-competitor/

Det är väl en ok idé.

Det blir bara värre och värre…

1 gillning

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Invasionen av Ukraina :ukraine:

Spanar in Bluesky nu i sökandet efter ett alternativ till Twitter. Många jag följer på Twitter verkar finnas där.

1 gillning

Jag har varit sugen på att prova Bluesky men det verkar inte vara något överflöd på invites till tjänsten.

Alla får en inbjudningskod var tionde dag. Jag har inte fått någon att dela med mig av ännu.

2 gillningar

Från sajten:
image

Elon Musk har avslöjat att X tänker börja ta ut en månadsavgift för alla som vill kunna använda plattformen.

Under ett direktsänt samtal med israeliska premiärministern Benjamin Netanyahu så avslöjade Musk att ”de rör sig mot att kräva en mindre månadsavgift” på plattformen X. Enligt honom är det enda sättet att bli av med fejkkonton och spam på plattformen.

Han avslöjade även att X numera har 550 miljoner aktiva användare per månad som gör mellan 100-200 miljoner inlägg per dag. Vilka av dessa som är spam avslöjade inte Elon Musk. Det lät inte som att månadsavgiften skulle bli särskilt dyr utan bara en liten summa för att stoppa någon från att vilja skapa tiotusentals fejkonton som behöver betala.

Via: TechCrunch

Finns tusentals ryska och kinesiska spamkonton som är verifierade (betalande alltså), så lycka till att det är lösningen om nu uppgifterna stämmer. :slight_smile: