Allt som händer runt Elon Musks X (tidigare Twitter)

season 2 GIF

Denna känns igen. :slight_smile:

2 gillningar

Annars så tycker jag mest att twitter försöker övertyga mig om att komma tillbaka

1 gillning

Från sajten:
image

Twitter blir första sociala plattformen att tillåta reklam för cannabis i USA.

Twitter har haft det tufft att få annonsörer att stanna kvar på plattformen vilket gör att vissa undantag har gjorts i deras egna regler. I ett blogginlägg har Twitter nu meddelat att de tillåter annonsörer att marknadsföra varumärken och informativt innehåll för CBD, THC och cannabisrelaterade produkter och tjänster.

Det finns trots det vissa regler om hur cannabis-produkter får marknadsföras på plattformen. Inga produkterbjudanden med direktlänkar till försäljning av cannabis med undantag för vissa CBD-produkter. Det kommer även finnas regler som hindrar reklamen att synas beroende på användares ålder och plats. Vi får se om förändringen hjälper Twitter att få reklampengarna som blir alltmer akut att få in.

Via: Engadget

Förutom att det känns väldigt mycket "Musk" och crowd-pleasing så är det ju faktiskt helt rimligt. Bara 6 stater där cannabis fortfarande är totalt förbjudet och hela 22 där det är en helt legal substans.

Cashen måste in.

Jag såg gränsvakterna i går... Personen åkte fast i gränsövergången till Kanada. Det är federalt område. Då gällde federala lagar så han åkte fast, trots att det var helt legalt i den delstat som han var på väg i

Surt, eftersom han landade i Kanada av misstag - tog fel avfart - och erkände att han hade cannabis i bilen (för eget bruk)

Ja, det där är ju märkligt med det federala jämfört med statliga. Cannabis är ju fortfarande olagligt på federal nivå (Till och med klassad som schedule 1, dvs likställt med kokain etc. ). Bara en tidsfråga innan det ändras dock tror jag. Weed är ju numera en vit medelklass drog i USA.

Vad har det för status i de övriga 22 staterna då?

Lite blandat där en del stater fortfarande t.ex. förbjuder helt och del tillåter medical men inte recreational. Som vanligt är de folkrika staterna längs kusterna mer liberala än mitten.

1 gillning

:flushed:

Vilket iofs är den metod som jag alltid använder - aldrig SMS

Däremot är det intressant att se hur fucked up alla beslut kring Twitter verkar vara nu. Ingen styrsel, inge uthållighet, bara... jag vet inte vad.

Nej, sms är inte den säkraste metoden men det är den enklaste att få de flesta användare att aktivera.

Förhoppningsvis tar det fart med passkeys snart.

1 gillning

Vad kan tanken med det där vara? Om man använder generositetsprincipen och försöker tolka det som att de vill göra något bra, vad kan man då hitta?

De vill inte göra något bra. De vill ta betalt för kaffet.

1 gillning

På det här säljer de väl inget kaffe? Alltså inga extra pengar?

Att det kostar dem lite för varje SMS som skickas ut.

Apropå mastodonklienter.

Min tre i topp är
Ice Cubes och Mona (beta) är snyggast. Och bäst. Mona är snyggast men osäker på vilken som är bäst

Ivory är också bra men snäppet efter de andra två

Kom in i värmen igen.

Hälsningar Twitter.

1 gillning